Egyedi finanszírozási konstrukcióval nyújt segítséget a vele szerződésben álló taxisoknak – és a flottához újonnan csatlakozóknak – az online pénztárgépek beszerzéséhez a Főtaxi. A támogatás révén a taxisoknak az új kassza árának csak a negyedét kell azonnal kifizetniük.

Vartga Mihály nemzetgazdasági miniszter múlt héten megjelent rendeletének értelmében a személyszállítási szolgáltatást végző vállalkozóknak 2017. január elsejével kell átállniuk az online kasszák használatára, amelyek beszerzéséhez az állam 50 ezer forint, vissza nem térítendő támogatást nyújt.

Az állami támogatásnak ugyanakkor feltétele, hogy a taxisok a GPS-jellel működő, mobil pénztárgép beszerzéséhez vegyék azt igénybe, hiszen nem helyhez kötött tevékenységről van szó. A rendelet a támogatás feltételeként előírja azt is, hogy az igénylőnek megbízható adózónak kell lennie, vagy ha nem tartozik ebbe a körbe, feleljen meg a jogszabályban előírt egyéb korlátozásoknak is.

A Főtaxi speciális finanszírozási konstrukcióval támogatja az online pénztárgépek beszerzését a vele szerződésben álló taxisoknak: a társaság 50 ezer forinttal járul hozzá a vásárláshoz, amelyet az érintetteknek csak később, részletekben kell visszafizetniük – írja közleményében a vállalat. A lehetőség ugyanakkor nem csak a Főtaxival most szerződésben álló taxisokat érinti, hanem a flottához az akció ideje alatt csatlakozó sofőröket is. A Főtaxival szerződött vállalkozóknak így – figyelembe véve a szintén most igényelhető, 50 ezer forintos állami támogatást is – a kötelezően beszerzendő online kassza árának nagyjából a negyedét kell csak egy összegben megtéríteniük.

A Főtaxi célja, hogy ezzel a lépéssel jelentősen csökkentse a taxisokra nehezedő finanszírozási terheket, hiszen az online kassza ára megközelíti a 140 ezer forintot. A taxik egységes sárga színének 2013-as bevezetése előtt a társaság hasonló konstrukcióval nyújtott támogatást a sofőröknek. A kezdeményezés sikeres volt, a céggel szerződésben álló vállalkozók döntő többsége élt a lehetőséggel – mondta el Szunomár Tibor, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. Ugyanakkor – tette hozzá – egyelőre nem látszik, hogy a január elsejei határidő hogyan lesz tartható, hiszen csak a fővárosban több mint ötezer taxi fut az utakon, miközben még csak egy a személyszállítási szolgáltatásnál használható készülék érhető el.