A Volkswagen a következő kampányokban mellőzi 8 éve használt szlogenjét, a Das Auto-t (Az autó). A cég vezére szerint már nem akarnak mindenáron világelsők lenni.

Matthias Müller, a Volkswagen vezérigazgatója szakít elődje célkitűzésével. Müller a Wirtschaftswoche lapnak azt mondta, hogy nem érdemes folyamatosan az értékesítési számokat figyelni, újabb rekordokat hajszolni. Személy szerint számára mindegy, hogy a VW a világon az első vagy a harmadik autós cég lesz. Ezzel eldőlni látszik, hogy a Toyota marad a világ tetején, mert a VW szerényebb sebességre kapcsol.

Múlt héten a VW kétezer csúcs mérnöke és menedzsere tanácskozott zárt ajtók mögött Drezdában, ahol a Reuters értesülései szerint a jövőben a nagyobb precizitás mellett, csendesebb, visszafogottabb üzletpolitikát hirdettek meg. Ennek része lesz az is, hogy felhagynak az évenkénti 4-5 nagy „durranással”, a sok millió eurót felemésztő látványos bemutatókkal is.

És része lehet az új irányvonalnak a 2007 óta használt Das Auto szlogen talonba helyezése. A dízelbotrány miatt a szlogent túl harsánynak és önteltnek tartják, ezért a legfrissebb reklámkampányban már nem is vetették be.