Szeptemberben 7,4 százalékkal kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországom, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az év első kilenc hónapjában 26,5 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakához képest.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adatai alapján hozta nyilvánosságra a piaci eredményeket.
Szeptemberben 8888, az első három negyedévben pedig 104 617 új személygépkocsi került forgalomba. Az értékesített gépkocsikból 867 volt tisztán elektromos autó, 585 pedig plug-in hibrid, ami 97,5, illetve 93,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának értékeit. A felvevőpiac korlátozottsága miatt az idei évre előre jelzett 2000 darabos elektromosautó-értékesítés várhatóan nem fog teljesülni. A szervezet sürgeti a használt autók behozatalának szabályozását is annak érdekében, hogy az elavult, különösen a régebbi dízelmotoros autók ne, vagy ne ilyen mértékben kerüljenek forgalomba Magyarországon.
A kishaszonjárművek eladása 13,9 százalékkal, 1773-ra nőtt szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest. Az első kilenc hónapban összesen 16 019 kishaszonjármű állt forgalomba, ez 20,3 százalékos növekedést jelent. Az MGE továbbra is szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű-kategória újrabevezetését, a kis- és középvállalatok támogatása érdekében.
Új nagyhaszonjárművekből 604 került forgalomba szeptemberben, a növekedés 13,7 százalékos volt. Az év eddigi részében összesen 5054 nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, ez 21,3 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az autóbuszpiacon elsősorban a éves növekedés mértéke a mérvadó, szeptemberig 445 új autóbusz állt forgalomba, ami 2,4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az MGE szerint a nagyon idős hazai állomány miatt fontos lenne, hogy éves szinten az értékesítés növekedő tendenciát mutasson.
A motorkerékpár-piac a 30,8 százalékos 9 hónapos növekedés ellenére továbbra is gyenge. Szeptemberig 2625 új motorkerékpár került forgalomba. Az MGE úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogó-azonosítás megoldása a közlekedési céllal használt motorok esetében. A jövő évtől a motorkerékpárok regisztrációs adója a használati motorok esetében csökken, ami kedvező hatással lehet a piac fejlődésére.
(Forrás: MGE, fotó: Nissan)