Home Vállalkozás Mennyit tud megtakarítani a telefonszámláin egy cégvezető és hogyan?

Mennyit tud megtakarítani a telefonszámláin egy cégvezető és hogyan?

0

Ha 4500 forintnál többet fizetünk a munkatársak telefonszámláira roaming nélkül, akkor elkezdhetünk gyanakodni, hogy fizethetnénk kevesebbet is.

Honnan tudom, hogy megfelelő szerződéseket kötöttem-e a céges flottámra a mobilszolgáltatónál?

Nagyon nehéz erre egy egyszerű, bárki által elsajátítható módszert kidolgozni, hiszen a piacon elérhető legjobb árak ismerete nélkül csak a sötétben tapogatózhat a cégvezető. Van azonban egy egyszerű ökölszabály: ha 4500 forintnál többet fizetünk a munkatársak telefonszámláira roaming nélkül, akkor elkezdhetünk gyanakodni, hogy fizethetnénk kevesebbet is. Egy dolog azonban biztos: a legrosszabb nem a magas percdíj, hanem a flat rate, vagyis a forgalomtól független egyösszegű szolgáltatások. Vállalati szinten alkalmazva ezzel járhatunk a legrosszabbul.

Hogyan tudom eldönteni, hogy van-e jobb ajánlat a piacon?

Minden esetben versenyeztetni kell a szolgáltatókat. Ez azonban nem csak abból áll, hogy bekérünk árajánlatokat, amiket megpróbálunk összehasonlítani. Tárgyalásokat kell folytatni és megbizonyosodni arról, hogy a nekünk küldött ajánlatok a lehető legjobbak, amiket kaphatunk. A versenyeztetés menete röviden: forgalomelemzés, interjúk, várható forgalom meghatározása, pályázatkiírás, ajánlatok begyűjtése és elemzése, további tárgyalások, szerződéskötés.

Biztos, hogy ha kérek egy ajánlatot, a legkedvezőbbet küldik majd át a szolgáltatók?

Nem, sőt. A szolgáltatók megpróbálják a számukra legkedvezőbb ajánlatot elküldeni, vagyis olyat, ami még alkuképes. Cégünk ügyfelei közül sokan jártak már úgy is, hogy az átküldött „jobb” ajánlat valójában rosszabb volt.

Összehasonlíthatóak egymással a szolgáltatók által küldött ajánlatok?

Nehezen, mert a feltételek eltérnek egymástól. Csak úgy lehet összehasonlítani, ha szimuláljuk a cég működését, telekommunikációs szokásait, akár hosszabb időtávra visszamenőleg, és megnézzük, melyik ajánlat illeszkedik ehhez a legjobban.

Mennyivel fizetek többet „a kelleténél”?

Tegyük fel, hogy egy fehérgalléros, 200–300 fős cég átlagos telekommunikációs költsége nettó egy-másfél millió forint havonta. Tapasztalataink szerint a cégvezetők 5–15 százalék közötti költségcsökkenést érhetnek el legfeljebb, szakértők ezt 30 százalékra is fel tudják tolni. De a cégnek „egyedül” nagyjából 120 munkaórájába kerül elérni ezt az eredményt, míg szakértőkkel mindössze 30 óra megy el a különféle tárgyalásokra, a lehetőségek kiválasztására. Ha figyelembe vesszük a cég saját munkaerejének ráfordításait, valamint a szakértőknek fizetett nyereségfüggő díjazását, azt láthatjuk, hogy két év alatt a fenti cég 1,8 millió forintot képes maga megtakarítani, míg szakértővel ez a szám 5 millió forint fölé is érhet, nettó.