Az „All You Can Move SportPass” sportbérletet kibocsátó Klub Rekreáció Kft.-vel új szereplő csatlakozott az MNB pénzügyi kultúra fejlesztését célzó partnerségi programjához. Az együttműködésnek köszönhetően még több fogyasztóhoz juthatnak el a mindennapi pénzügyi döntéseket, a tudatos választást segítő jegybanki üzenetek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttműködési megállapodást kötött az „All You Can Move SportPass” multifunkcionális sportbérletet kibocsátó Klub Rekreáció Kft.-vel (AYCM) a hazai pénzügyi ismeretterjesztés támogatása, valamint a pénzügyi fogyasztóvédelem és kultúra erősítése érdekében. A közös társadalmi felelősségvállaláson alapuló díjmentes együttműködés keretében az AYCM közzéteszi saját online felületein az MNB Pénzügyi Navigátor kampányokhoz kapcsolódó tartalmait – írja közleményében a jegybank.

Az MNB kiemelt feladata a pénzügyi tudatosság fejlesztése, melynek érdekében az elmúlt években több csatornás – online, írott és személyes ügyfélkapcsolatokon, valamint partnerségi együttműködéseken alapuló – tájékoztató rendszert alakított ki. A jegybank fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységének célja a mindennapokban előforduló pénzügyi termékek, aktuális szolgáltatói trendek és élethelyzetek jellemzőinek és pénzügyi fogyasztóvédelmi kockázatainak minél szélesebb körű megismertetése.

A jelenleg is zajló, ünnepek előtti „Gazdálkodjon okosan karácsonykor is!” elnevezésű Pénzügyi Navigátor kampány elsődlegesen az ilyenkor népszerű kis összegű fogyasztási hitelek körültekintő felvételére és a kiadástervezés jelentőségére hívja fel a figyelmet.  A személyi kölcsönökkel, áruhitelekkel, hitelkártyákkal és folyószámlahitelekkel kapcsolatos hasznos tudnivalók, valamint a költségtervezést segítő tippek megtalálhatók a Pénzügyi Navigátor honlapján, az MNB Facebook-oldalán, elérhetők több kereskedelmi áruházlánc üzletében, a postákon és a friss megállapodásnak köszönhetően már az AYCM online felületein is.

Mint ismeretes, a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérés szerint hazánk felnőtt lakosságának jelentős része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, s a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. Mindez arra mutat rá, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése során az alapvető pénzügyi információk mellett a mindennapi életben hasznos tudnivalók széles körű átadása is kiemelten fontos. Ennek érdekében az MNB folyamatosan keresi együttműködő partnerek segítségét, s e törekvésnek köszönhetően idén márciusbanmegállapodást kötött számos kereskedelmi áruházlánccal, melyhez azóta több szereplő – így például a Magyar Posta – is csatlakozott.

Az egyezmény révén a civil szervezetek, az áruházláncok, a felsőoktatási és különböző közszolgáltató intézmények után újabb szereplővel erősíti a jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem ügyét, s nyitott további partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni.