Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka látogatja a közösségi oldalakat kifejezetten állást keresve. Ez a Randstad Award kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.

A Randstad Award 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint világszerte átlagosan csak minden második álláskereső használja a közösségi portálokat munkaszerzésre.

Japánban mindössze 26, az Egyesült Államokban is csak 34 százalék tesz így, míg Németországban az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.

A kutatás eredményei azt tükrözik, hogy a világon és Magyarországon egyaránt a Facebookot választja a legtöbb álláskereső.

Az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény idézi Baja Sándort, a Randstad Hungary munkaerő-piaci szolgáltató cég ügyvezető igazgatóját, aki ismertette: a LinkedInre tízből csak egy álláskereső lép be Magyarországon, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas állást keresve.

A felmérés rámutatott arra, hogy az alkalmazottak gyakran cserélik munkahelyüket, a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben.

Az új álláskeresők válaszai alapján a munkavállaló leggyakrabban azért vált, mert túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi.

A kutatásból kiderül az is, hogy az alkalmazottak számára – munkahelyük megtartásakor – a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint a rugalmas munkavégzés a legfontosabb, ezt követi a közvetlen felettessel való kapcsolat.

A Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés szerint a magyar férfiak az autóiparban, a nők legszívesebben szolgáltató vállalatoknál, az FMCG (napi fogyasztási cikkek) vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának.

Ezt igazolja, hogy a Randstad felmérése szerint a magyar munkavállalók között 2015-ben a legnépszerűbb a Mercedes Benz volt – a megszerezhető 100 pontból 67,58-ot szerezve. A második helyen az Audi végzett (66,08), míg a harmadik az IBM lett (63,64).

Az első tízbe került még a Samsung, a Bosch, a Nestlé, a General Electric, a Richter, az Ericsson és a Continental.

KamaraOnline/MTI