A Snapchat gyorsan előtérbe került a digitális média világában a felhasználók gyors növekedése miatt: a szolgáltatás segítségével ma naponta 60 millió fotós üzenetet továbbítanak.

A Snapchat (pillanatfelvétel-csevegés) képes–szöveges üzenetküldő alkalmazás, amelyben az elküldött üzenetek a megnyitást követően legkésőbb 10 másodperc múlva eltűnnek. A felhasználók pillanatnyi érzéseiket, gondolataikat és véleményüket oszthatják meg egy személlyel vagy egy csoporttal anélkül, hogy ezt fel kellene vállalniuk. Más közösségi portálokon ugyanis a fotó és bejegyzés nem törölhető ilyen módon, a Snapchat tehát szabad véleménynyilvánítást tesz lehetővé. Népszerűsége főleg a fiatalok körében nő.

A Snapchat alkalmazást 2011-ben hozta létre Evan Spiegel, Bobby Murphy és Reggie Brown a Stanford Egyetemen. A Snapchat küldetése, hogy pillanatnyi, múlandó emberi érzelmeket mutasson be. 2012-ben csupán 25 fotót továbbítottak az alkalmazáson, majd a középiskolás diákok felkapták, és villámgyorsan terjedni kezdett, divattá vált.

Az alkalmazás indulásakor nagyobb figyelmet szenteltek a márkaépítésre, mint a technikai megoldásokra. 2014-re a Snapchat több milliós látogatottságot generált, akkor frissítették a funkciókat.

A Snapchat központja Los Angelesben van, Spiegel szüleinek házában. A mindössze 5 főből álló céget már több nagy médiavállalat is meg akarta vásárolni; 2013-ban a Facebook is ajánlatott tett.

Az alkalmazás használata

A Snapchat letöltését és telepítését követően a regisztrációkor ki kell választani egy egyedi felhasználó nevet, amelyet a későbbiekben már nem lehet módosítani. A regisztráció megerősítésére meg kell adni telefonszámunkat, mivel ennek alapján tudjuk a legkönnyebben megtalálni ismerőseinket, akik a telefonkönyvben szerepelnek. Ismerősöket felhasználói nevük alapján is lehet keresni.

Az alkalmazáson belüli üzenetküldés: a megnyitást követően elkészíthetjük az elküldeni kívánt fotót, melyet szerkeszthetünk, írhatunk hozzá megjegyzést, illetve beállíthatjuk, hogy a címzett hány másodpercig láthassa. A „my story” lehetővé teszi, hogy egy-egy elkészített fotót a barátaink 24 órán keresztül megnyithassanak.

Érzéseink kifejezésére sokféle lehetőséget kínál azzal, hogy a fotót elláthatjuk különféle emojikkal és szöveggel is. Mindezeken túl hagyományos szöveges üzenet is küldhető az alkalmazással.

A Snapchat küldetésével leginkább a tinédzserek figyelmét lehet felkelteni, mivel az idősebb felhasználók többsége még mindig a privát üzeneteket részesítik előnyben – például Viber, WhatsApp és Messenger használatával –, illetve képek és videók megosztására még mindig nagyobb számban használják a Facebook és Instagram felületeket.

A tények azt mutatják, hogy a Facebookhoz hasonlóan a Snapchat népszerűsége is napról napra növekszik, így a jövőben magasabb lesz a felhasználók száma. Ez abból is következhet, hogy a videós és képes tartalmakat többen részesítik előnyben, ami a privát üzenetváltásokat is befolyásolja. Ez a digitális hirdetésekre is hatással lesz a jövőben, elsősorban a reklámfilmek területén, amelyekkel hatékonyabban érhető el a célcsoport.

Azt viszont érdemes szem előtt tartani, hogy a Snapchat – más közösségi média felületekkel ellentétben – csupán a mobilos felhasználókat célozza.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!