A nők 53 százaléka gondolja azt, hogy nem indul a férfiakkal azonos esélyekkel egy vezető pozícióért. 60 százalékuk viszont hisz abban, hogy a digitális technológiák segítségével előbbre tudnak lépni a ranglétrán – derül ki egy felmérésből.
A Roland Berger Digitális egyenjogúság című tanulmánya arra keresi a választ: a digitalizáció, hogyan tud hozzájárulni a munkahelyen a női egyenjogúsághoz.
A kutatás során 3000 embert kérdeztek meg több mint 60 országban kérdőíves módszer segítségével 2016 októbere és decembere között – írja a computerworld.hu.
A válaszadók 40 százaléka gondolja úgy, hogy a „digitális nők” azok, akik napi szinten használnak digitális eszközöket, míg kevesebb mint harmaduk úgy véli, hogy mindenki „digitális nő”, aki része az internetes szubkultúrának.
A megkérdezettek szerint nincs különbség abban, hogy a digitális területen dolgozó nő vagy férfi. Azt a megállapítást, miszerint a férfiak és a nők egyenlő feltételekkel vehetnek részt a digitális gazdaságban, az az adat is alátámasztja, miszerint a nők által indított startup vállalkozások gyakorta sikeresebbek, mint férfiaké.
A vezetői pozíció betöltéséről másként vélekednek a férfiak és a nők. A nők 53 százaléka véli úgy, hogy nem indulnak egyenlő esélyekkel a felsővezetői pozíciókért, míg a férfiak 66 százaléka az ellenkezőjéről van meggyőződve. A nők 66 százaléka úgy gondolja: a nemük valószínűleg vagy biztosan, de befolyásolja a szakmai sikerüket.
A legoptimistábbak azok a hölgyek voltak, akik már elértek egy bizonyos pozíciót, a pesszimista vélemények többnyire azoktól a fiatalabbaktól érkeztek, akik nem látnak maguk előtt pozitív női példát.