Kétmilliárd forintos alaptőkével új cég jött létre a Tungsram csoporton belül, a Tungsram Aero Space Power Kft. repülőgépek hajtómű-alkatrészeinek javításával, karbantartásával foglalkozik, és egy világszerte 100 milliárd dolláros piacra készül betörni.

Az új, budapesti székhelyű, kisvárdai telephelyű üzem 125 ember foglalkoztat, alapítója Joerg Bauer, a Tungsram csoport elnök-vezérigazgatója és Herdon István, a Xanga csoport tulajdonosa.

Az új cég a Tungsram csoport gyorsan növekvő divíziója, amely a repülési és energiaágazat számára nyújtott MRO (maintenance, repair, overhaul; magyarul légiközlekedési karbantartás és nagyjavítás) szolgáltatásokra specializálódik. A repülőgépipari MRO jelenleg 100 milliárd dolláros forgalmat jelent a világpiacon, az iparági szereplők egyöntetű várakozása szerint további, folyamatos növekedési potenciállal. Ehhez társul két másik terület, az energiaiparhoz és megújuló energiához kapcsolódó karbantartás és alkatrészgyártás.

A Tungsram kisvárdai gyárának üzemcsarnokában tevékenykedő, tapasztalt mérnököket és képzett szakembereket foglalkoztató Tungsram Aero Space Power Kft. ezeket a piacokat célozza meg. Jelenlegi partnerei a GE Aviation, GE Power és a GE Renewable.

Az újonnan alapított cég árbevétele az első évben várhatóan 2,7 milliárd forint lesz, a következő három éven belül pedig a tervek szerint 8-10 milliárd forintra nő.

Kiemelik, hogy a Tungsram Aero Space Power jelenleg az egyetlen olyan repülőgépmotor-alkatrészgyártó üzem a kisrégióban, amely mind az európai, mind az amerikai légügyi hatóság (az EASA és az FFA) tanúsítványával rendelkezik. Hozzáteszik, hogy a cég máris a következő mérföldkövekre koncentrál, ilyen a CAAC (kínai légügyi hatósági) tanúsítvány megszerzése.

A dolgozók nagy része a Tungsram Operations Kft. kisvárdai gyáregységének állományából került át, és az Aero Space Power további munkalehetőséget is kínál a régióban, jelenleg hegesztőket, villanyszerelőket, lakatosokat, inspektorokat keresnek.

Joerg Bauer, a Tungsram elnök-vezérigazgatója szerint azért volt szükség külön, specializált cégre a Tungsram csoporton belül, mert különálló egységként nagyobb szabadsággal lehet vállalati stratégiát kidolgozni és finanszírozásról gondoskodni. A további növekedéshez szükséges volt külső szakmai és pénzügyi befektetők bevonása – ilyen alapító partner a Xanga Csoporthoz tartozó WEX TASP SHARE Kft.

(Forrás: MTI)