Duális képzéseket és speciális szakirányokat indít 2018 szeptemberétől a Pécsi Tudományegyetem a repülőgépek gyártásával és fejlesztésével foglalkozó Magnus Aircraft Zrt. bevonásával.

A partnerek az alternatív és hibrid meghajtás, a külső formatervezés és a szimulátorszoftver-fejlesztés területén is együttműködnek.

A Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas, valamint kifejlesztett egy olyan gépet is, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más gépeknek.

A vállalat célja az alternatív meghajtások további fejlesztéseinek megvalósítása, köztük a hatótáv növelése, a gépek széleskörű alkalmazhatóságának kialakítása, például mentési, betegszállítási célokra.

A PTE és a vállalat közösen képeznék a hallgatókat az anyagmérnök, a gépészmérnök, a villamos mérnök, az interior-designer, a formatervező és a hajtómű tervező szakokon, több esetében repülőgépes szakiránnyal.

Közös kutatásokat is végeznek majd a többi között az alternatív és hibrid meghajtás, a hatékony gyorstöltési technológia, a külső formatervezés-ergonómia, és az enteriőrtervezés területén.

Az együttműködési megállapodást szerda délelőtt Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója; Bódis József, a PTE rektora és Jenei Zoltán kancellár írta alá.

A Magnus Aircraft 5,16 milliárd forintos beruházással felépülő repülőgépgyárának alapkövét augusztus végén rakták le Pécs-pogányi repülőtéren.

A 2018 április végére elkészülő első ütemben egy 2000 négyzetméter alapterületű összeszerelő-üzemet, illetve irodaépületet alakítanak ki. A következő ütemben 6000 négyzetméteres kompozitüzem is épül. A magyar kormány a beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad.

A létesítmény legkevesebb 105 embernek ad majd munkát, évente pedig minimum 200 repülőgépet fog gyártani – közölte a cég korábban. (MTI)