Cáfolja David Ciceo kolozsvári reptérigazgató állításait Peti András, a marosvásárhelyi légikikötő vezetője. Szerinte a felújításra szoruló kifutópálya semmiképpen sem sodorja veszélybe a leszálló nagy gépeket.

Peti András szerint minden esély megvan arra, hogy a Wizz Air kétnapos „eltérítés” után, péntek este visszatérjen Marosvásárhelyre. A fapados társaság azonban további két hétre Kolozsvárra költözik.

„Mielőbbi teljes felújításra szorul a marosvásárhelyi repülőtér kifutópályája, amely azonban a jelenlegi állapotában sem rejteget több veszélyt a leszálló gépekre és utasaikra, mint azok, amelyek kifogástalan minőségben várják a repülőket” – válaszolta a Krónika kérdésére csütörtökön Peti András.

Egy nappal korábban David Ciceo, az Avram Iancu Nemzetközi Repülőtér igazgatója közveszélyesnek nevezte a vidrátszegi légikikötő kifutópályáját.

Péter Ferenc, a Maros megyei önkormányzat elnöke szerint a kolozsvári reptérigazgató ezzel csak figyelemelterelő manővert próbált végrehajtani, ugyanis néhány hónap leforgása alatt már a második balesetet jegyezték az általa vezetett légikikötőben.

A vásárhelyi gondok október végén kezdődtek. A múlt hónap 26. és 28. között ellenőrzést tartott a légügyi hatóság, mely megállapította, hogy a korábbi audit során jelzett problémáknak alig egy kis hányadát sikerült orvosolni az eltelt hónapokban.

Október 31-én az ellenőrök arra kötelezték a Transilvania légikikötő vezetőségét, hogy tegye közzé a kifutópályára vonatkozó legfrissebb adatait. Ebből kiderült, hogy a Wizz Air Airbus A320-asai nem szállhatnának le a vidrátszegi betonra.

Mivel a repülőtéren még október első felében kisebb javítási munkálatokat végeztek, a vezetőtanács újabb szakfelmérést rendelt, amelynek az eredményei szerdán este érkeztek meg. A szakcég által végzett felmérés lényeges javulást mutat.

„Ennek tükrében most újabb tárgyalás folyik a megyei önkormányzat, a reptér, a légügyi hatóság és a Wizz Air között. Határozottan állíthatom, minden esély adott arra, hogy a magyarországi cég már péntek estétől visszatérjen Marosvásárhelyre” – jelentette ki Péter Ferenc.

A tanácselnök neheztel a repülőtér korábbi igazgatójára, Vladimir Vasilescura, akit számos mulasztásért tart felelősnek. Kiderült, a légikikötőt 2012 és 2016 között irányító bukaresti szakember tudta, hogy gond van a pálya terhelőképességével, mégsem jelentette a hatóságoknak és a légitársaságoknak. A beruházásra és korszerűsítésre kiutalt 18 millió lejből a négy év alatt összesen ötöt költött el.