A törökországi utazás alatt elszenvedett jelentős kellemetlenségek miatt 80 ezer forintot fizetett vissza az utazási iroda a Budapesti Békéltető Testület meghallgatása után.

Az utazók törökországi nyaralásra fizetettek be 335.028 forintot. Kifejezetten az utazási iroda tájékoztatása alapján választottak szállodát, mivel a prospektus szerint az 2013-ban épült, nonstop all inclusive ellátást biztosít, nagy külső medencével, aqua-parkkal és külön wellness részleggel is rendelkezik.

Miután megérkeztek, a helyszínen szembesültek azzal, hogy kezdetben a külső medencét igénybe sem lehetett venni, később pedig a víztisztító hibája miatt nem lehetett fürödni a medencében.

A szauna a személyzet ruhájával volt tele, mivel szárításra használták, a törökfürdő és a gőzkabin pedig nem működött.

Minden nap ugyanazon ételek közül, rövid menüből lehetett csak választani, az étteremben néha a többi vendég állatai is bent voltak. Ráadásul naponta többszöri áramszünet tette feledhetővé a nyári utazásuk „élményeit”.

Az utazási iroda először elutasította a panaszt, majd a Budapesti Békéltető Testület előtti meghallgatáson arra hivatkozott, hogy sajnálatos vis maior helyzet állt fent, éppen egy árvízt követően érkeztek meg a vendégek. Egyben hangsúlyozták, hogy az ígért ötcsillagos szálloda minősége az általános szerződési feltételekben foglaltak alapján eltérhet az Európában megszokottól.

Kompenzációként mégis felajánlottak, hogy készpénzben kifizetnek 84 ezer forintot az utasoknak, akik ezt elfogadták, és ezzel az ügy lezárult.

(A KamaraOnline sorozatban mutatja be, hogy az idei első félévben milyen tipikus panaszokkal fordultak a Budapesti Békéltető Testülethez, és az ügyek hogyan oldódtak meg.)