Az első félévben 80 százalékkal több számot játszottak le a streaming szolgáltatásokon keresztül, mint egy évvel korábban – közölte a British Phonographic Industry (BPI).

A BPI adatai szerint 2015 első hat hónapjában 11,5 milliárd streamelés volt; tavaly egész évben 14,8 milliárd. A legnagyobb sikert Mark Ronson Uptown Funk című slágere érte el, 45 millió lejátszással.

Háztartások milliói élik át a dalok azonnali lejátszásának élményét – mondta el a BBC riporterének Geoff Taylor, a BPI vezérigazgatója. A streaming révén a klasszikusoktól kezdve a legújabb slágerekig minden zene minden eszközön elérhető.

Az Apple Music rohamtempóban zárkózik fel a Spotify, a Deezer és a Tidal streamelő oldalakhoz, ami növeli a szolgáltatás népszerűségét. A június 30-i indulás óta az első három hónap ingyenes, majd egyénileg havi 9,99 fontért – családi csomagban havi 14,99 fontért – hallgathatja mindenki a kedvenc zenéit. Taylor Swift nézeteltérései is tisztázódtak a cégnél – az énekesnő két hete még nyílt levélben tiltakozott amiatt, hogy a három hónapos ingyenes próbaidőben az Apple az előadóknak és zeneszerzőknek sem fizetett egy centet sem.

A streaming globális piaca az első félévben 98,2 százalékkal bővült; csak az Egyesült Államokban az elmúlt hat hónapban 135 milliárd zeneszámot játszottal le ilyen módon. Az angol zene népszerűbb, mint valaha – az eladási lista első tíz helyből hetet brit előadók foglalnak el. Érdekesség, hogy a streamelés népszerűségének növekedése pozitív hatással van a fizikai eladásokra is. „Ugyanakkor nagyon sok rajongó fedezi fel újra lemezgyűjtés apró örömeit” – mondta Geoff Taylor.

Sinead Garvan, Newsbeat újságírója úgy véli: az adatok egyáltalán nem meglepőek, de több szó esik majd róluk, ha a streamelés piaca a jelenleg ütemben bővül tovább. „Ezek még mindig korai adatok, és még mindig egy gyorsan növekvő keresletet jeleznek, ami azonban már most meghaladja a lemezeladásokét és a zeneletöltésekét. Bár a tényleges eladások hanyatlanak, a hanyatlás sebessége csökken. Az, hogy a streamelés egyre népszerűbb, a zenészek számára nem feltétlenül jelent komoly bevételnövekedést.”