A német tulajdonú FlixBus személyszállítással foglalkozó társaság közép-kelet-európai regionális irodát nyitott szeptember elején Budapesten, ahonnan a magyar, román és a bolgár hálózatot koordinálják.

A FlixBus 2016 nyarán lépett a magyar piacra, Európa 13 országának mintegy 100 városába közlekedtet közvetlen járatot Magyarországról, főleg Budapestről, illetve Győrből, Miskolcról, Szegedről, Siófokról, Hévízről, Keszthelyről és Nagykanizsáról. A Volánbusz korábbi nemzetközi járatainak egy részét integrálták a hálózatukba, és a bevételen osztoznak – mondta sajtótájékoztatóján Arany László, a FlixBus regionális igazgatója. Kameniczky Ákos, a Volánbusz Zrt. forgalmi igazgatója  kiemelte, hogy a FlixBus társasággal való együttműködés révén növekedett a buszokon az utasok létszáma.

Arany László elmondta, a FlixBus társaságot 2013-ban alapították német magánszemélyek, hogy a liberalizált német személyszállítási piacon alternatív közlekedést kínáljanak, időközben nemzetközi intercity buszhálózatot szerveztek a helyi cégek bevonásával, Magyarországon a Volánbusz a partnerük. A FlixBus 200 ezer járatot közlekedtet Európában, 26 ország 1200 városát kötik össze, 2016-ban 30 millió utast szállítottak, az idén az utasszám várhatóan eléri a 40 milliót – ismertette a regionális igazgató.

A FlixBus regionális igazgatója rámutatott arra, hogy sajátos üzleti modellt alkalmaznak, eszerint ők végzik a hálózattervezést, az árazást, a marketinget, az értékesítést, és helyi társaságokat vonnak be az autóbuszok üzemeltetésébe, közlekedtetésébe, az infrastruktúra biztosításához. A jegyértékesítéssel kapcsolatban Arany László elmondta, a légitársaságokhoz hasonlóan dinamikus jegyárat határoznak meg, az induláshoz képest korábban megvásárolt jegyek olcsóbbak. A magyar utaslétszámra és árbevételre pontos számot nem mondott, azt azonban érzékeltette, hogy nyereségesek a magyar járatok, illetve az autóbuszok kétharmados telítettséggel közlekednek. (MTI)