Komoly gondok merültek fel a romániai országutak karbantartása kapcsán, az Országos Közút- és Autópálya-kezelő Társaság egyik munkatársa szerint a munkálatokhoz szükséges összegnek alig 45 százaléka áll a hatóság rendelkezésére.
Florin Dascălu, a társaság útkarbantartásért felelős elnöke egy sajtótájékoztatón elmondta: az útadóból évente mintegy 200 millió euró kerül az autópálya-kezelő költségvetésébe. Az összegből tervezésre és építésre is költeni kell, holott meglátása szerint ezt teljes egészében fenntartási munkálatokra kellene fordítani – írja a kronika.ro.
„Karbantartásra csak 40 százalékot kapunk, holott a Világbank szerint is évente kilométerenként 20 ezer eurót kellene elkülöníteni, ez összesen 300 millió eurót jelent” – magyarázta Dascălu.
Alin Goga, az útügyi hatóság jogi tanácsadója arról számolt be, hogy évről évre több tízmillió eurót költenek el olyan projektek megvalósíthatósági tanulmányára, amelyek végül soha nem valósulnak meg a gyakorlatban.
Goga ugyanakkor azt állítja: noha korábban azt ígérték, idén 70 kilométer autópályát nyitnak meg a forgalom előtt, a valóságban 50 kilométer sem fog elkészülni. A jogi tanácsadó azt is elmondta, hogy az ország mindegyik, már használatban lévő sztrádáján gondok adódnak az út minőségével, ugyanis egyre több helyszínen repedések és gödrök alakulnak ki.
„A minőségért felelős igazgatóság egy jelentése szerint mindegyik autópálya-szakaszon komoly problémák vannak, nekünk pedig már elegünk van abból, hogy ezeket a gondokat minisztereknek és kormányfőknek jelentgessük. Noha kifizettük a projekteket, a kivitelezők pocsék munkát végeztek, majd egyszerűen faképnél hagytak bennünket” – bírálta a társaság korábbi tevékenységét Alin Goga.