Holnaptól minden lakossági vagyon- és balesetbiztosítás mellé új, EU-szabványos ügyféltájékoztatót kapunk a szerződés megkötését megelőzően. A négy országban tesztelt dokumentum tulajdonképpen egy képekkel illusztrált összefoglaló lesz, amely nyolc képhez kapcsoltan meséli el, hogy mit várhatunk a választott biztosítástól.

Az Európai Unió (EU) 2016-ban határozta el, hogy a fogyasztók megvédése érdekében kötelező érvénnyel bevezet egy egyszerűsített biztosítási terméktájékoztatót is. A négy országban, Romániában, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban elvégzett fogyasztói teszteket követően az EU megtalálta, hogy mi a legfontosabb és a fogyasztók által még átlátható információ a biztosításokkal kapcsolatban és melyek a legjobb képek (piktogramok) a legfontosabb információk illusztrálásához – derül ki a Biztosítás.hu összeállításából.

A végeredmény az lett, hogy a biztosítóknak nyolc piktogram alá rendezetten, maximum két oldal szöveges tartalomban kell összefoglalniuk az alábbiakat:

A biztosítási szakértők szerint az EU lépése jó irányba mutat, fontos tudni azonban, hogy az egyes országok biztosítási kultúrája és ezen belül a fogyasztói magatartás is más és más. Az új tájékoztató sokat segíthet azon országok fogyasztóinak, akik például a gépjármű-, lakás- és utazási biztosításaikat jellemzően papír alapon kötik és nincs számukra elérhető – az EU terméktájékoztatóban felsorolt nyolc ponton túlmutató – független összehasonlítás.

Magyarországon azonban, ahol az online biztosítási kultúra európai összehasonlításban is kiemelkedően magas, ez a nyomtatvány várhatóan nem hoz forradalmi újítást. A hazai ügyfelek ugyanis, már több mint egy évtizede könnyen és gyorsan kapnak szakértő segítséget a termékek szolgáltatásai és árai tekintetében is az internetes összehasonlító portáloktól.