A kormány döntése alapján a D4-es autópálya pozsonyi körgyűrűje PPP projekt keretében való megépítését előirányzó koncessziós szerződést február 17-én, a Dunaszerdahely felé vezető R7-es gyorsforgalmi út megépítésére szólót pedig március 4-én kellett volna megkötni. Egyelőre egyik szerződés sem lépett életbe.

A közlekedési minisztérium további információkat kért a független építési felügyelettel kapcsolatosan, ugyanakkor a projekt aláírása és pénzügyi lezárása előtt folyamatosan pontosítja az építkezési ütemtervet is – írja a hirek.sk.

„A szerződést a miniszter fogja aláírni, aki a tárgyalások lezárását követően is felelős lesz a tárca működéséért” – nyilatkozta Martin Kóňa, a közlekedési tárca szóvivője.

 „A közlekedési minisztérium a kormány által meghatározott időpontnál korábban is aláírhatja a szerződést. A határozat a folyamat formai része, mely a kormány bizonyos megtárgyalt ügyekkel kapcsolatos döntését tartalmazza” – nyilatkozta Andrej Leontiev, a Taylor Wessing ügyvédi irodából.

Az ügyvéd véleménye szerint, ha a kormányfő nem hosszabbítaná meg a határidőt, az még nem jelentené azt, hogy a szerződést ne lehessen aláírni. „Ha aláírásra is kerülne a szerződés, az érvénytelenítésre akkor sem lenne semmiféle indok” – állítja Leontiev.

A Szabadság és Szolidaritás (SaS) és a Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) a választások előtt azt kérte, hogy mindkét építkezés, a D4 és a D7 esetében is, az új kormány írja alá a koncessziós szerződést. Ezzel szemben a Most-Híd a szerződés mielőbbi, még a jelenlegi kormány alatt történő megkötése mellett volt.