Nyugaton sokszor másodrangúnak tartják térségünket – a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint ez is kiderül a nemrégiben kipattant élelmiszerbotrányból. Parragh László szerint a nagyvállalatok még mindig extraprofitra tehetnek szert a kelet-közép-európai országokban.

„Az osztrák határ mellett élők már régóta tudják, hogy Ausztriában jobb minőségű árut forgalmaznak a boltok, mint a határ innenső felén. Az ott kapható mosóporból például elég egy kanál a tisztaságért, az idehaza megvehetőből sokszor kettő kell” – mondta Parragh László a Magyar Időknek.

Az MKIK elnöke szerint: „a kelet-közép-európai országokban még mindig extraprofitra tehetnek szert a nagyobb vállalatok. A nyugatihoz képest többet lehet keresni a magyar, a cseh, a lengyel vagy a szlovák piacon, ide ugyanis elég a silányabb minőség, spórolni lehet az összetevőkkel, gondolják. Ha pedig valaki az okokat firtatja, elég, ha azt mondja a gyártó, hogy a parizer azért sósabb itt, mint az Ausztriában forgalmazott, mert a helyi fogyasztók így szeretik.”

Parragh László szerint nem kell elfogadni a helyzetet, mert „a magyar vásárló is határozhat úgy, hogy a minőséget keresi, s csak a jóért fizet. De nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az átlagosnak mondható hazai fogyasztó ma inkább ár-, semmint minőség érzékeny. Az ár sokszor mindennél előbbre való. S addig nem is tűnik el a silányabb portéka, amíg a vevők a kosarukba teszik. Persze a gondolat tovább folytatható: az emberek akkor döntenek inkább a jobb minőség mellett, ha ezt a pénztárcájuk is megengedi.”