Magyarországon az előző évhez hasonlóan idén is csökkent a dolgozói elkötelezettség, ugyanakkor a munkavállalók magabiztosabbá váltak az Aon Hewitt Legjobb Munkahely Program dolgozói elkötelezettséget vizsgáló kutatása szerint.

Az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó vállalat felmérése szerint egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 60 százaléka elkötelezett, ez az arány 1 százalékpontos csökkenést jelez az egy évvel korábbi adathoz képest. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek. (A felmérésben 95 cég közel 50 ezer munkavállalója vett részt.) A kutatás eredményei arra is rámutattak, hogy a cégnél eltöltött idővel csökken az elkötelezettség, a kevesebb mint 3 hónapja a cégnél dolgozók 71 százaléka elkötelezett, 3-5 év múlva már csak kicsivel több mint 50 százalék az arányuk. 

Az Aon Legjobb Munkahely Díjat idén elnyert vállalatok a gyógyszeripar és a kereskedelem mellett az IT, a termelés és a pénzügyi szolgáltatás területén működnek, a díjazottak kétharmada 250 munkavállalónál kevesebbet foglalkoztató kis- és középvállalat (kkv). Az idei díjazottak a 250 munkavállalónál kevesebbet foglalkoztató kategóriában az AbbVie Gyógyszerkereskedelmi Kft., az ARM Hungary, a Dél-100 Kft., a Faulhaber Motors Hungaria Kft., a Fétis Kft., valamint a Gránit Pólus Csoport, a Hilti Hungária Kft., a HRP Europe Kft., MKB-Euroleasing, az MKB csoport tagja és a PepsiCo Magyarország (FÁÜ Zrt.). 

A 250 és 1000 dolgozót alkalmazó cégek közül díjazták a B.Braun Avitum Hungary Zrt.-t, a EuroFamily-t, a GlaxoSmithKline Biologicals Kft.-t és a JYSK Kft.-t. Az ezer munkavállalónál többet foglalkoztató cégek közül a Legjobb Munkahely díját a Decathlon Magyarország kapta. (MTI)