Összesen 122 pályamű érkezett be a Magyar Turisztikai Ügynökség országmárka-pályázatára. A szakmai zsűri az 5 legmagasabb pontszámot kapó nevezést juttatta tovább a döntőbe.

A 122 pályázó összesen 216 logót és szlogent alkotott. Döntőbe az Artificial Group, a Graphasel és három magánszemély jutott, akik közül Balás Benedek munkája nyerte a közönségszavazást – írja a Kreatív Online.

Az MTÜ szerint a győztes arculat hosszú távon meghatározza majd Magyarország turisztikai üzenetét, a feladat tehát megtalálni azt a logót és szlogent, amely megtestesíti a hazai élménykínálatot és pozícionálja az országot.

A pályázatokat véleményező zsűri tagja volt Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert, a Sziget fesztivál fesztiváligazgatója és Takács Ákos, a Red Bull marketing vezetője.

A pályázat második körében az MTÜ szakmai szervezetek ajánlása alapján a most megjelölt legjobb öt pályázó mellett további kreatív szakembereket, alkotói stúdiókat kér fel, hogy készítsék el saját terveiket.