Az MKB Bank új informatikai rendszer használatára áll át, amely a pénzintézet több napig tartó informatikai leállásával valósítható meg. Az informatikai leállás 2018. június 29. (péntek) 17:45 órától július 5. (csütörtök) reggel 8 óráig tart majd.
Az informatikai leállás alatt az MKB pénzügyi és befektetési szolgáltatásai – a bankkártya-szolgáltatás kivételével – sem személyesen, sem elektronikus csatornákon, sem a TeleBANKár ügyfélszolgálaton keresztül nem lesznek elérhetőek – ismertette sajtótájékoztatóján Hetényi Márk, az MKB vezérigazgató-helyettese.
Tájékoztatása szerint a bank által kibocsátott bankkártyák vásárlásra és ATM-ből történő készpénzfelvételre, a korábban letöltött és telepített MKB Pay szolgáltatás pedig vásárlásra a leállás időtartama alatt is igénybe vehetőek lesznek a bankszámla, illetve a hitelkártyaszámla fedezetének összegéig. Az MKB a bankkártyaletiltás lehetőségét is biztosítja.
Minden ügyfelet írásban, személyre szólóan értesítettek az átállásról, hozzátéve, hogy a bank honlapján a Megújulás menüpontban részletes tájékoztatót tettek közzé. Az átállás hosszú távon számos előnnyel jár majd mind a bank, mind az ügyfelei, partnerei, így a vállalatok és a fintech cégek számára is.
Koczka Dániel ügyvezető igazgató elmondta: a projektet 2 és fél évvel ezelőtt kezdték, az új rendszert több ezer teszttel vizsgálták. Kovács Larissza igazgató elmondta: június 29-én (pénteken), az átállás előtti napon 15 óráig lesznek nyitva a bankfiókok, azt követően július 5-én, reggel nyitnak újra. Július 2-4-ig bankszünnapot tartanak, amelyre megkapták az engedélyt. Az IT-rendszerek ebben az időszakban nem üzemelnek majd, az átállás időszaka alatt beadott megbízások július 5-én teljesülnek.
A bankkártyák egyenlegét, a hitelkártyák fedezetét célszerű az átállás előtt feltölteni, akiknek esetleg nincs bankkártyájuk, a szükséges készpénzt jó előre felvenni, a vállalati ügyfeleknek pedig a csoportos munkabér- és egyéb utalásokat az átállás előtti napokra előrehozni – mutatott rá Kovács Larissza.
Kérdésre válaszolva Hetényi Márk elmondta: a pénzintézetnek napjainkban mintegy 175 ezer lakossági ügyfele van, és hozzávetőleg 40 ezer vállalati. Egy másik kérdésre a vezérigazgató-helyettes elmondta: a bank kiemelten foglalkozik az induló fintech cégekkel a különböző inkubátor programokon keresztül, napjainkban 14 fintech cég vesz részt az MKB valamilyen inkubátor programjában.
Tavaly hat magyarországi startup céggel foglalkoztak, idén már az egész közép-kelet-európai régióból nyolc újabb fintech vállalkozással kezdték meg az együttműködést. Az MKB együttműködő partnereknek, és nem versenytársaknak tekinti a fintech cégeket – emelte ki Hetényi Márk. (MTI)