A kistelepüléseken elérhető mobilposta-szolgáltatáshoz 160 Opelt is vásárolt a Magyar Posta Zrt. A speciálisan átalakított járműveket az Opel Magyarország folyamatosan adja át a postának, június közepéig a teljes új flottát leszállítják.

Megújítja a mobilpostai szolgáltatáshoz használt járműparkját a Magyar Posta Zrt. A társaság az Opel Magyarországtól vásárol 160 Combo kistehergépjárművet. Az Opel a Posta speciális igényeinek megfelelően alakítja ki a járműveket. A flottát június közepéig ütemezve adja át a postának a márkakereskedő Opel Gyulai.

A jelenleg Magyarországon működő mobilpostai hálózat 917 település lakosságának biztosít ilyen módon hozzáférést a postai szolgáltatásokhoz. Majláth Zsolt, a Magyar Posta Zrt. operációs vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a posta jellemzően a 600 főnél kisebb lélekszámú településeken látja el a szolgáltatásait ilyen formában, amely nagy népszerűségnek örvend az érintett településeken, ahol ismerik és elégedetten veszik igénybe ezt a postai lehetőséget.

A Magyar Posta mobilposta szolgáltatása biztosítja a küldemények címhelyekre történő eljuttatását, valamint levelek, csekkek feladását is, emellett valamennyi alapvető szolgáltatás rendelkezésre áll, ami a postákon is elérhető: postai küldemények, csekkek, csomagok, ajánlott küldemények kézbesítése és feladása, pénzfeladás, nyugdíjak és pénzküldemények kézbesítése, pénzfelvétel kártyáról stb. Az alapszolgáltatásokon felül a mobilpostán különböző újságok, sorsjegyek, feltöltőkártyák és más árucikkek is kaphatók.

Mivel ezek az autók mozgó postahivatalként működnek, az Opel Combo haszongépjárműveket ennek megfelelően kellett a szolgáltatási és biztonsági igények figyelembevételével átalakítani. Így például az autó speciális áramellátást, széfet, GPS-nyomkövetőt, polcrendszert kapott. Majláth Zsolt elmondta, hogy a korszerű, új mobilpostás autók jellemzően a dél-dunántúli és az észak- és kelet-magyarországi területeken kezdik meg szolgálatukat.

Az olyan nagy flottákat vásárló cégek, mint a posta kiszolgálásának tapasztalataira építve az Opel folyamatosan fejleszteni tudja a céges vásárlóknak nyújtott szolgáltatásait. A hazai autópiacon egyre inkább a személyre és az ellátandó szolgáltatásra szabott megoldásokat igénylik a céges vevők – állítja Jancsó Gyula, a mobilpostai járműveket szállító Opel Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója és b2b projektmenedzsere, aki szerint a kisebb vállalkozások már ugyanazt a szolgáltatást kaphatják, mint a nagy, akár több száz járművet használó vállalatok

Már nem csak az számít, hogy mennyibe kerül a jármű, a vállalkozások a vásárlás előtt megvizsgálják az üzemeltetés költségeit, és az azzal járó feladatok ellátásának módját is. A vevők egyre inkább azt nézik, hogy mennyi az autó TCO (total cost of ownership) értéke, azaz összesen mennyibe fog kerülni nekik a járműhasználat. Ebbe a biztosítás, pénzügyi finanszírozás, szerviz- és alkatrészárak ugyanúgy beletartoznak, mint az, hogy a használat végén mennyiért tudják majd eladni a járművet. Emellett a vállalkozások azt igénylik, hogy ne kelljen az autóik ügyes-bajos dolgaival vesződniük – mondja Jancsó Gyula, aki szerint ezért állt elő tavaly az Opel az Opel Business Class Service szolgáltatással, amely révén az ebben résztvevő autókereskedő partnerek egy év alatt 20 százalékkal tudták növelni a kkv-eladásaikat.

A Business Class szolgáltatást kidolgozó és megvalósítását irányító szakember szerint a cégeknek a kedvező TCO mellett az a fontos, hogy legyen egy szakember, aki minden autóval kapcsolatos ügyüket kezeli, és mindig elérhető. 15 Opel-kereskedésben ezért már olyan flottaszakértő van, aki a Business Class ügyfelekkel foglalkozik. Ezt a szolgáltatást akár már egy autó megvásárlásával is megkaphatja egy cég. A saját flottaszakértő mellett a Business Classhoz éppúgy jár az automatikus csereautó hozom-viszem szolgáltatással, mint a hosszított nyitvatartás vagy a szervizkedvezmény.