Egy osztrák startup új üzleti modellt kínál az európai lapkiadóknak. A személyre szabott hírgyűjtő-rendszer nagyon hasonlít a Spotify modelljére.

Az európai kiadók forgalmának ugyanis mindössze hét százaléka származik a digitális üzletágból. Az ok mindenhol ugyanaz: az olvasók az interneten nem hajlandók fizetni a cikkekért, egyre jobban függnek a Facebooktól és a Google-tól – írja a Kreatív Online.

Egy linzi startup a nyomtatott és netes sajtó hírgyűjtő oldalának ötletével állt elő. A Newsadoo a kiadóvállalatok összefogását és aktív tagságát kérné, nem a cikkek után kérne pénzt az olvasóktól, hanem havi előfizetéses rendszerként működne.

„Nem hiszünk abban, hogy a kiadók önállóan képesek olyan fejlesztéssel előállni, ami versenyképes a jelenlegi netes piaci környezetben” – mindta a Newsadoo ügyvezetője, David Böhm, aki a „Die Macher” nyomtatott újság főszerkesztője is.

Böhm meggyőződése, hogy az olvasók fizetnének az online hírszolgáltatásért, ha az valóban személyre szabott szolgáltatás lenne.

A Newsadoo a hírek számára fejlesztett Spotify-ként működik. Az ötlet alapja, hogy az olvasók már nem egyetlen forrásból tájékozódnak, nem egy híroldalt olvasnak, vagy egyetlen napilapot vásárolnak, ezért is van nagy sikere a Facebooknak.

A felhasználók maguk választják ki az érdeklődési területeket (sport, belpolitika, külpolitika, hely hírek, életmód, bulvár, tudomány-technika) és az újságokat is, a mesterséges intelligencia pedig ennek megfelelően állítja össze a hírfalat.