Egy mobiltelefonra telepíthető alkalmazással minden eddiginél egyszerűbben fordulhat a Budapesti Békéltető Testülethez, akinek problémája van egy vállalkozás termékével vagy szolgáltatásával.

Okostelefonos alkalmazást fejlesztett a fogyasztói panaszok kényelmesebb, gyorsabb bejelentéséhez a Budapesti Békéltető Testület. Az ingyenes applikációt egyszerűen le lehet tölteni a készülék operációs rendszerének megfelelő webstore-ból – hívta fel a figyelmet közleményében a szervezet. 

A mobilalkalmazásban csak ki kitölteni az adatokat (név, lakcím, e-mail és pontos lakcím), majd leírni, hogy mi történt, mi a probléma az adott vállalkozással, termékkel vagy szolgáltatással. A bejelentéshez akár fotókat is mellékelni bizonyítékként. Végül ki kell választani azt az alkalmazást, amellyel e-mailt küldünk a telefonról és elküldeni a panaszt a Budapesti Békéltető Testületnek.

A bejelentés után a szervezet felveszi a kapcsolatot a fogyasztóval és jelzi, ha esetleg valamilyen további dokumentumra van szükség az eljáráshoz. Ha megvan minden, azt követően kitűznek egy meghallgatást, amelyről a fogyasztót és a vele vitában álló céget is értesítik. Mindez egy fillérbe sem kerül, nincs semmilyen illeték, díj vagy bármi más költség.