Mindennapi növénytartást segítő okoskaspókat terveztek és építettek fiatal magyar mérnökök, akik az otthoni kertészkedést igyekeztek okosabbá tenni az Accenture “Tervezz és építs okoskaspót!” versenyének keretén belül. A benyújtott 11 okoskaspó terv mindegyike képes a távolból is figyelemmel kísérni a növények fejlődését.

Az Accenture februárban hirdette meg a “Tervezz és építs Okoskaspót!” versenyt, amelyre 18 év feletti fiatal mérnökök jelentkezhettek egyénileg és csapatban egyaránt. A verseny során olyan okoskaspó megvalósításokat vártak a szervezők, amely folyamatosan figyelemmel követi és méri a környezet hőmérsékletét és páratartalmát, a növényt érő fényt és a kaspóban lévő föld nedvességét – írja közleményében az Accenture.

A feladatot nehezítette, hogy a kaspónak a bele ültetett növény “profilja” szerint kell a mért adatokat feldolgoznia, a kaspót pedig nem volt elég egy növényre megtervezni, a kaspóba ültetett növény profiljának megfelelően változtathatónak kell lennie. Az okoskaspók mindegyikéhez terveztek okostelefonos alkalmazást is a versenyzők, amely képes a mentett adatok folyamatos megjelenítésére és értesítés küldésére, hogy a növénytulajdonosok egyből értesülhessenek, ha az okoskaspóba ültetett növény környezeti feltételei nem ideálisak.

Soha nem voltak még olyan magasak a fogyasztói elvárások a gyors és egyszerűen használható okoseszközök és alkalmazások iránt, mint napjainkban. A Dynamic Digital Consumer Survey rámutatott, hogy a fogyasztók digitális, fizikai és érzelmi elköteleződésének egyik legfontosabb tényezője a személyes tapasztalatokat figyelembe vevő megoldások. „A verseny során olyan technológiai megoldásra voltunk kíváncsiak, amely ismert problémára tud megoldást nyújtani és pozitív hatással van a mindennapjainkra” – mondta Hatfaludy Károly, az Accenture Industry X.0. üzletág vezetőségi tagja.

A zsűri az értékelésnél figyelembe vette a kaspó működését, a kreativitást, a kivitelezés minőségét, a mobil alkalmazás dizájnját és használhatóságát, valamint a felhasznált alkatrészek bekerülési költségét is. Az extra funkciókat pedig pluszpontokkal jutalmazta. „Rengeteg nagyon ötletes és kivitelezhető pályamunka készült, amelyek a programozás és fejlesztés magas szintű tudása mellett a versenyzők kreativitását is megmutatta” – mondta Komjád István zsűritag, az Accenture Industry X.0. üzletág vezetőségi tagja.

A nyertes kaspót tervező „Insert Name Here” csapat gyakorlatilag egy piacra kész terméket mutatott be a szakmai zsűrinek. A programozás mellett az alkalmazás fejlesztésére és megjelenésére is nagy hangsúlyt fektettek, továbbá a termék megtervezése során szem előtt tartották a fogyasztói igényeket is, azaz a megjelenést és a bekerülési költséget (mintegy 12 ezer forint) is. „A kevésbé látványos programozás mellett kiemelt jelentőséget szenteltünk az alkalmazásfejlesztésnek, valamint a kényelmes és mindennapi használat biztosításának” – hangzott el Ács Bálinttól és Szvatkó Ádámtól, az Óbudai Egyetem hallgatóitól, kaspójuk bemutatója során.

A verseny nem titkolt célja, hogy a kreatív feladatokon keresztül megtalálja az ország legtehetségesebb mérnök szakembereit, akik később akár az Accenture csapatához is csatlakozhatnak. A vállalatnak Magyarországon 230 alkalmazottja van, de ebben az évben a tervek szerint 150 dolgozóval bővítik munkavállalóik létszámát. Az Accenture több mint hatezer szakembert foglalkoztat a régióban, világszerte pedig 120 országban 384 ezer munkatárssal dolgozik.