Nyolc magyar cég mutatkozik be a Moszkvában hétfőn nyílt PRODEXPO Nemzetközi Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállításon, Oroszország legrangosabb ilyen jellegű eseményén – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC).

A tájékoztatás szerint az ötnapos eseményen az Agrármarketing Centrum közösségi standdal és nyolc kiállítóval várja a szakmai látogatókat, a bemutatott termékek között megtalálhatók vörös- és fehérborok, szarvasgombás és libamájkészítmények, bébiételek, ketchupok, mustárok, ételízesítők és majonézek.

A közleményben hangsúlyozzák, a PRODEXPO szakkiállításon a magyar közösségi részvétel a nagy múltú orosz-magyar kereskedelmi és gazdasági kapcsolatok erősítése miatt rendkívül fontos. A 2014-ben bevezetett embargó, amely az Európai Unióból érkező egyes élelmiszerek oroszországi importját korlátozza, érinti a korábban Oroszországba irányult magyar exporttermékeket is, a húst, a zöldségeket, a gyümölcsöket és a tejtermékeket.

A kiállítók korábbi tapasztalatai szerint a látogatók nagyon nyitottak az újdonságokra és hajlandók megfizetni a magasabb árat a minőségi termékekért. A magyar cégek szerint az orosz és a posztszovjet térségben történő megjelenéshez fontos az akár több éves előkészítő munka, és a stabil importőr megtalálása.

A kiállításon évről évre közel 2500 cég és mintegy 112 ország 67 ezer látogatója vesz részt.

Az AMC standját Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, valamint Konkoly Norbert, Magyarország oroszországi nagykövete nyitotta meg a vásár első napján.

(Forrás: MTI, AMC)