A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének minden tagja 2007-ig visszamenőleg közzéteszi az állami reklámbevételeit – erről döntöttek a csütörtöki közgyűlésen.

A hazai televíziós iparág szereplői teljes egyetértésben úgy döntöttek, hogy tíz évre visszamenőleg nyilvánosságra hozzák az állami és a magánszektor hirdetési költéseinek mértékét – olvasható a Kreatív Online-on.

A TV2 múlt héten azt javasolja az MEME-nek, hogy a reklámpiac valamennyi szereplője, az MRSZ valamennyi tagja, az MRSZ reklámtorta bontásának minden érintett szereplője szolgáltasson reklámbevételi adatokat az elmúlt 10 évre visszamenőleg. 

Ezzel már akkor az volt a probléma, hogy a TV2 egy MEME-n kívüli döntéstől tette függővé, hogy ők maguk szolgáltassanak-e adatot. Ráadásul az MRSZ nem felelős a beérkezett adatokért, azt az adott szektorban tevékenykedő partnerszervezetek állítják össze. 

A Kreatív információi szerint ezt a kitételt a MEME-közgyűlésen a vita során sikerült kivenni a szövegből. A másik módosítás, hogy a TV2 az elmúlt 10 évre visszamenőleg, 2006 és 2016 között javasolta az adatok megadását, 2006 és 2016 között viszont 11 év telt el, így végül az adatokat csak 2007-ig visszamenőleg kell a tagoknak megadni.

A tagság egyhangú szavazással, a februári határozatát kiegészítve úgy döntött, hogy a 2016-os évre, illetve azt megelőzően a 2007-2015-ös időszakra vonatkozóan visszamenőleg is adatokat szolgáltat, külön mérve a költségvetési intézmények, illetve többségi állami tulajdonú vállalatok költéseit. Az adatokat éves összesítésben májusban hozzák nyilvánosságra.