A szlovákiai élelmiszeripari termékek eladási aránya a 2015-ös esztendő második felében elérte a 62,5 százalékot, ami a korábbi évekhez képest enyhe emelkedést mutat.

Lubomír Jahnátek mezőgazdasági miniszter tájékoztatása szerint 2013 első felében a szlovákiai élelmiszeripari termékek eladási aránya még csak 51,8 százalék volt, tavaly a második félévben már elérte a 62,5 százalékot. A tárcavezető kijelentését 46 üzletlánc forgalmának megfigyelésére alapozta – írja a hirek.sk.

A miniszter szerint az Oroszország elleni szankciók, illetőleg a tejkvóta európai piacon való eltörlése kedvezőtlen hatása ellenére ez jó eredménynek számít. A szlovákiai élelmiszerek eladási aránya növekedésének okát részben az árak csökkenésére hatást gyakorló deflációban, illetőleg az áruházláncok év végi, tehát az ünnepek előtt nyújtott árkedvezményekben látják.

Az élelmiszeripari termékek fogyasztása terén az elmúlt évben a legnagyobb, 86,4 százalékos forgalom a baromfiiparban figyelhető meg. A méz értékesítési aránya 85,8 százalék, a cukoripari termékeké 80,9 százalék. Az eladási arányt tekintve az utolsó helyen 21,4 százalékkal a cukrászati ipar termékei foglalnak helyet.