
Magyarország turisztikai kínálatát külföldön is népszerűsítő projektet zárt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amelynek középpontjában új piacokat elérése és a vállalkozások piacra jutásának elősegítése állt.
A Széchenyi 2020 program finanszírozásával megvalósult projekt 85 százalékban nemzetközi és 15 százalékban belföldi marketingtevékenységet jelentett. A marketingtevékenységet szakmai kutatások előzték meg. A projekt összköltsége 9,823 milliárd forint, amelyből a támogatási összeg 8,350 milliárd forint.
A projekt eredményei között említik az új piacok elérését, a területi koncentráció oldását, továbbá a vállalkozások szemléletformálását, a szolgáltatások minőségének emelését, aminek következtében a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevételek növekedése, a turisztikai szezon meghosszabbítása várható. A projekt további innovatív elemei döntően az információtechnológiai, informatikai fejlesztésekben jelentek meg.
A turizmus területén működő vállalkozások – döntően a kkv szektor képviselői – számára lehetőség nyílt a nemzetközi marketingben közvetett módon megjelenni a kampányok során, továbbá közvetlenül kapcsolódhattak a külföldi rendezvényekhez, és a belföldön megvalósuló szemléletformáló eseményekhez. Az e-learning oldal (https://hozzaferheto.turizmusakademia.hu/) azért jött létre, hogy a hazai turisztikai szektorban működő kis- és középvállalkozások gazdasági versenyképességét a nemzetközi szinten is piacképes tudás megosztása révén növelje – olvasható a tájékoztatásban.
(Forrás: MTI)