Sokat szerepelnek a magyar online médiában a startupok, a megítélésük azonban inkább negatív.

Az online és közösségi média monitoringgal foglalkozó SentiOne a Forbes.hu-val együttműködésben elkészítette, hogy a startup hájp miként csapódott le az interneten Magyarországon.

Az elmúlt 3 évben közel 140 ezerszer kerültek szóba a startupok a magyar online médiában (138 301-szer). A legnépszerűbb csatornák listáját a portálok vezetik, ezt szorosan követi a Facebook, harmadik helyen a mikroblogok szerepelnek.

Startup szempontból azok a legjobb napok, amikor a 2000-es számot is meghaladja az említések száma, ilyen nem sok volt az elmúlt három évben, olyan pedig még kevesebbszer, amikor egy konkrét magyar startupról szoló tartalom generált volna nagyobb forgalmat.

Ha a legnagyobb online portálokra bekerül a sztorijával egy magyar startup, akkor az már számottevő említést tud hozni. Ugyanakkor a legnépszerűbb bejegyzések, ahol a startup szó szerepel, mind blogokról való. Ezek jellemzően valamilyen általánosabb témát érintenek, például a vállalkozás indításáról vagy az online marketingről.

A hazai startupok nagy részének Magyarország nem piac, így hangsúlyosan nem is kommunikálnak idehaza.

A legtöbb magyar portálon inkább negatívan viszonyulnak a startupokhoz, mint pozitívan. A geololkációs említések alapján Budapest vezet.