A biztosítási ügyintézést is vállaló karosszériás műhelyek a rossz tapasztalatok miatt egy ideje már nem vállalják felelősségbiztosítás alapján a járművek javítását, ha a biztosítást a román Astránál kötötték. Az érintetteknek maguknak kell a kártérítést intézniük – írja a Magyar Idők.

Kihez fordulhatnak a pórul járt autósok, ha a szerviz nem segít? – tette fel a kérdést a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) a Magyar Idők. A szervezet válaszában igyekezett megnyugtatni az érintetteket, hogy a román garanciaalap az Astra fióktelepének valamennyi ügyfelét, esetleges károsultját kártalanítja.

A kárigényeket közvetlenül a román garanciaalapnál, illetve a garanciaalap által e célra kijelölt megbízottaknál is elő lehet terjeszteni. Csakhogy a megbízott személyét még nem jelölték ki, a magyar ügyfelek magyar nyelven egyelőre nem folyamodhatnak a garanciaalaphoz, és azt sem tudni, hogy a bekövetkezett károk esetében a kárszakértést ki végezheti el.

Felmerül a kérdés, nem segíthet-e a Mabisz által kezelt Kártalanítási Alap (KALAP), amit éppen azért hoztak létre, hogy ha felszámolnak egy biztosítót, legyen, aki fizet.

A román Astra hazai fióktelepének is a magyar KALAP-ba kellett befizetnie, amit egyébként a román anyacég bíróságon megtámadott. Ezzel kapcsolatban pedig – sajtóinformációk szerint – még nincs jogerős ítélet.