
Amíg a Hamburger Egyetemre ezer jelentkezőből mindössze nyolcan jutnak be, addig Oxfordba 18-an, Cambridge-be 21-en.
Alighanem a világ egyik legnehezebben bevehető kurzusait tarják a McDonald’s saját felsőoktatási intézményében, a Hamburger Egyetemen – legalábbis a brit The Mirror fenti adatai szerint.
A Hamburger Egyetem az illinoisi Oakbrookban 1961-ben mindössze 14 diákkal kezdte meg működését, azóta a világ szinte valamennyi országából 275 ezren végezték el a kurzusokat. Gyakorlatilag minden gazdasági területet érint a képzés: a pénzügyektől, a vállalatgazdálkodástól kezdve az üzletvezetésen és műszaki területeken át a marketingig.
Oakbrookban napjainkban 26 nyelven 16 tanár oktat, az egyetemnek 300 fős előadóterme, 17 osztályterme és természetesen saját konyhai laboratóriuma van. Az egyetem éves költségvetése 400 millió dollár csak az Egyesült Államokban, ehhez jön a kihelyezett tanszékek büdzséje Londonban, Tokióban, Sydneyben, Münchenben, Sao Paulóban és Sanghajban.
A McDonald’s 2015-ben becsült brand értéke 81,1 milliárd dollár, ezzel jócskán megelőzi a Starbucksot (29,3 milliárd dollár) és a Subway-t (22,5 milliárd dollár).