Robert Fico szlovák miniszterelnök harmadik kabinetje kötelezettséget vállalt programjában arra, hogy 2020-ig autópályával kapcsolja össze Nyugat- és Kelet-Szlovákiát. Roman Brecely közlekedésügyi miniszter azonban már ma tisztában van azzal, hogy ez merő fikció.

Szlovákia leghosszabb autópálya szakaszának Achilles-sarka egy 13 kilométeres jövendőbeli aszfaltcsík Nagyturány és Gombás között. „Már ma kijelenthető, hogy nincs esélyünk befejezni, mert 4 évet elvesztegettünk a nyomvonal- és más egyéb tervezési módosításokkal“ – mondta Roman Brecely közlekedésügyi miniszter.

Eredetileg a felszíni variáns lehetőségét fontolgatták ezen a szakaszon, azonban a természet az útját állta a tervnek. Több földcsuszamlás miatt az építők vélhetően az alagút kialakítása mellett döntenek majd – írja a hirek.sk.

Felmerül a kérdés, mikorra készül el a Pozsonyt Kassával összekötő D1-es autópálya, beleértve a fentebb említett Nagyturány – Gombás (Turany-Hubová) szakaszt? „Jómagam 2023-2024-re saccolom. Még meg kell határoznunk a nyomvonal módozatát és a finanszírozást“ – mondta Brecely.

A Pozsonyt-Kassával összekötni hivatott D1-es autópálya építési munkálatai még 1972-ben megkezdődtek. Jelenleg ennek egy 359 kilométer hosszú szakasza járható, miközben teljes hosszában elérné az 516 kilométert. A már meglévő sztrádán túl további 40 kilométernyi autópálya építése van folyamatban, míg a fennmaradó 110 kilométernyi autópálya-szakasz megépítése egyelőre előkészületi fázisban van.