Gőzerővel folytatódik az adóhivatal átalakítása, a kormányzat több új jelentős intézkedés részleteit is elemzi. Még az idén NAV-ügyfélszolgálatok nyílnak a kormányhivatalokban, emellett döntés születhet arról is, hogy életpályamodellt vezetnek be a hatóságnál.

Korántsem fejeződött be az adóigazgatás átalakítása, az idei év további számottevő újdonságokat hozhat úgy az adóhivatal szervezetében, mint a hatóság munkájában. Erre lehet következtetni az elmúlt időszak két fontos kormánydöntéséből – írja a Magyar Idők.

A rendelkezések egyik csoportja azokat az alapvető változásokat egészíti ki, amelyeket decemberben fogadott el az Országgyűlés. A képviselőház akkor határozott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szervezetének átrajzolásáról: a törvényhozás döntése nyomán ma már nem működik a hatóság hét régiós egysége, létrejött ugyanakkor a jogorvoslatok ügyében eljáró fellebbviteli igazgatóság, miközben összeolvadtak az adó- és vámigazgatóságok.

Az egyik új kormányrendelet az eddigi szervezeti átalakítás részletszabályait tartalmazza, és pontosan meghatározza a hatóság egységeinek hatáskörét. Hogy miképpen, arról a nemzetgazdasági tárca közölt a lappal részleteket. Az adófizetőknek előnyös lehet, hogy különösebb változásokra nem kell felkészülni: a vállalkozások és a magánszemélyek jövőre is ugyanott intézhetik adóügyeiket, mint eddig. A minisztériumnál azt is rögzítették, hogy az új hatósági struktúrát a NAV új feladatai miatt alakították ki.

Az adófizetők lakóhelyükhöz, székhelyükhöz közeli helyen tehetnék fel kérdéseiket, amikre szakszerű választ kaphatnának. Ez megkönnyíthetné a magánszemélyek, a gazdasági szereplők dolgát, így csökkenhetne a tévesztések, hiányosságok száma. Az érintetteknek kevesebb büntetéssel kellene számolniuk, miközben az államkassza biztosabban juthatna hozzá a tervezett adóbevételekhez. Az adóhivatalnokok kormányhivatalokba költöztetése ezeken túl kedvezően befolyásolhatja a NAV társadalmi megítélését is.