A NAV által vezetett adófolyószámlára, valamint a vámokkal és nem közösségi adókkal és díjakkal kapcsolatos folyószámlára vonatkozó meghatalmazások 2016. január 1-jétől az állami adó- és vámhatóság által vezetett egységes adószámlával kapcsolatos elektronikus vagy személyes ügyintézésre is kiterjednek, kivéve, ha az ügyfél a meghatalmazást visszavonja.

A kedden elfogadott jogszabály-módosítások értelmében az állami adóhatóság által vezetett adófolyószámla, valamint a vámhatóság által vezetett, a vámokkal és nem közösségi adókkal és díjakkal kapcsolatos folyószámla tekintetében elektronikus vagy személyes ügyintézésre jogosító meghatalmazások 2016. január 1-jétől az állami adó- és vámhatóság által vezetett egységes adószámlával kapcsolatos elektronikus vagy személyes ügyintézésre is kiterjednek, kivéve, ha az ügyfél a meghatalmazást visszavonja.

A javaslat elfogadásával az állandó meghatalmazottak számára minden további adminisztráció nélkül biztosított lesz 2016. január 1-jét követően a folyamatos folyószámla-hozzáférés.

A meghatalmazó aktív közreműködése csupán abban az esetben szükséges, amennyiben a továbbiakban nem kívánja meghatalmazottja számára a kibővített hozzáférési lehetőséget biztosítani. Ekkor az elektronikus felületen biztosított folyószámla-hozzáférési jogosultságot az erre a célra rendszeresített EGYKE adatlapon van lehetőség visszavonni.

Az eddigiekben benyújtott EGYKESZ adatlapon bejelentett meghatalmazást a NAV nyilvántartásba vette, azzal ügyfeleinknek további teendője nincs – olvasható az adóhivatal közleményében.

A NAV már októberben minden – a nyilvántartása szerinti vagy csak adószakmai vagy csak vámszakmai folyószámla-hozzáférési jogosultsággal rendelkező – állandó meghatalmazottat értesített arról, hogy milyen változások várhatók az elektronikusan biztosított folyószámla-információkkal kapcsolatban.