Az ügyfélszolgálat alacsony színvonala és a biztosítási szerződések megértése körüli problémák miatt váltanak elsősorban biztosítót a gépjármű-biztosítási ügyfelek – derül ki egy brit felmérésből.

A felmérésben résztvevők több mint fele azt mondta, hogy nem érti a gépjármű-biztosítási szakzsargont – állítja a kutatást végző Consumer Intelligence, ami arra kereste a választ, hogy mi váltja ki az ügyfelekből a szolgáltató váltást – olvasható a Mabisz honlapján.

A kutatásban közel 6000 brit gépjármű-biztosítási ügyfél vett részt 2015 májusában. Az eredményekből az is kiderült, hogy a rossz ügyfélszolgálat is igen komolyan latba vet a biztosítóváltásnál, a megkérdezettek 20 százaléka szerint a társaságoknak javítaniuk kellene ezen.

Minden harmadik ügyfél úgy véli, hogy a kommunikáción is van mit javítaniuk a biztosítóknak, 22 százalék pedig az online chat és az online szerződés-kezelés esetében vár el minőségjavítást a szolgáltatójától.

Közel duplájára növelné a szerződésmegújítást valószínűségét, ha a biztosítók inkább a szolgáltatás minőségén, rugalmasságán javítanának, a tarifacsökkentés helyett. A megkérdezettek közel 36 százaléka preferálna olyan szerződést, amely bónuszt garantál, ha valakinek nem volt balesete, vagy ha a vezetői szokásokat is figyelembe vennék a biztosítási szerződésben. Mindössze a válaszadók 15 százaléka szeretne alacsonyabb díjakat.