Az Európai Bizottság pályázati felhívást tett közzé olyan programok támogatására, melyek az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére irányulnak.

A programok társfinanszírozására fordítható összeg összesen 169 millió eurót tesz ki, ami 27 millió euróval több, mint 2017-ben. A programok az egészséges táplálkozást népszerűsítő általános kampányoktól kezdve a konkrét piaci ágazatokra vonatkozó promóciós kezdeményezésekig számos területet átívelnek.

A rendelkezésre álló támogatásnak mintegy kétharmada az uniós élelmiszeripari termékek nem uniós országokban történő népszerűsítését hivatott elősegíteni. Különösen azok a nem uniós országok – például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia – jelentenek kiemelten fontos célterületet, amelyek esetében komoly távlatai vannak az európai agrár-élelmiszeripari export bővítésének.

Az unión belüli promóció esetében a támogatás odaítélésénél az a legfőbb szempont, hogy a programok révén a fogyasztók tájékoztatást kapjanak az élelmiszerekkel kapcsolatos különböző uniós minőségrendszerekről és minőségi védjegyekről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről.

Az ágazati támogatásból olyan programok fognak részesülni, amelyek a fenntartható állattenyésztést – többek között a fenntartható juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik.

A támogatás egy részét a bizottság olyan kampányok megrendezésére különítette el, amelyek az egészséges táplálkozást, ezen belül is a gyümölcs és zöldség fogyasztását népszerűsítik.

A felhívás keretében kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek széles köre pályázhat támogatásra. A pályázatok benyújtásának határideje 2018. április 12. A bizottság kiértékeli a pályázatokat, és az ősz folyamán közzéteszi a nyertes pályázók jegyzékét – áll a testület közleményében.