Egyedi módszertan alapján működtetett prémium klubrendszer, amely évente kétezer sikeres üzletet generál. Ez a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK) – mondta a KamaraOnline-nak adott interjúban Mészáros György alapító.

– Az MVÜK 2010-ben alakult, hogyan értékeli az elmúlt évek fejlődését?

– Kezdetben kis cégekkel dolgoztunk, ez nehéz időszak volt. Többen nem értették ugyanis a kapcsolatépítés lényegét, azt hitték, hogy rövid távon beköszönt a Kánaán. Az üzleti kapcsolatok építése azonban nem erről szól, hanem arról, hogy éveken, sőt, évtizedeken át építkezünk, felhalmozzuk a kapcsolati tőkét. Ilyen alapokkal rengeteg üzletet lehet majd kötni. Izgalmas ötletekkel és megvalósítási lehetőséggel találkoznak a vállalkozók. Mi onnantól fogva indultunk el egy látványos fejlődési úton, hogy a mai napig egyedülálló módon olyan üzleti klubokat szervezünk, ahol árbevétel szegmentáltan ültetjük asztalhoz a leendő partnereket. Évi száz millió forint alatti bevétellel rendelkező cég nem lehet MVÜK-tag.

– Hány kategória van?

– Három. 100 millió plusz, 400 millió plusz és 1 milliárd pluszos vállalkozások. Mindegyik kategóriában 2-2 klub működik. Jelenleg összesen 270 nagyon aktívan dolgozó cég a klubtagunk, idén év végére 350-re kívánjuk növelni a számukat. Bár az MVÜK 2010 óta működik, 2013-tól él az új modell. A kicsiktől elköszöntünk, velük együtt egyébként most is 500-nál többen lennénk. Az első időszak jó tanulópénz volt, de idejében rájöttünk arra, hogy csak azonos szintű cégeknek hasonlóak a problémáik, s azokat a velük azonos kategóriában dolgozókkal érdemes megosztaniuk. Például egy öt fős cég vezetője nem tud mit kezdeni egy 50 fős cég vezetőjével, hiszen teljesen mások a napi szintű üzleti gondjaik, amelyeket teljesen más gondolkodással igyekeznek megoldani. A kisebbek sokszor azért dolgoznak, hogy túléljék a holnapot, míg a nagyok például az export lehetőségeiken gondolkodnak.

– A bevételük a tagdíjakból jön össze?

– Igen, az éves tagdíjból, amelyet szintén kategorizáltunk a cégek árbevétele alapján. Megjegyzem, ma már inkább szolgáltatási díjnak nevezzük, nem tagdíjnak, hiszen az üzleti klub mellett idén január 1-től üzemeltetjük például a Business Connect szolgáltatást. Már most látjuk, hogy évente 2 ezer cég-összekapcsolást tudunk megvalósítani, ezen a kollégáim külön csapata dolgozik. Vagyis 2 ezer olyan potenciális üzletet hozunk létre, amely korábban nem létezett. Ez a team most 3 fős, elképzelheti, mi lenne, ha például tízen lennének benne! Magyarország egész területét lefedjük a szolgáltatással, annak fejlődése kimutatható nemzetgazdasági növekedéssel járhat.

– Hányan dolgoznak a cégüknél?

– Összesen tizennyolcan: 13 alkalmazott és 5 szerződéses munkatárs.

– 2017. február 1-től zrt.-ként működnek.

– Ezt nagyon nagy dolognak tartom, hiszen az eddigi munkánk eredményét mutatja, valamint azt is, hogy ebben a formában, presztízs értékűen, az üzlet magasabb szintjén még többet tudunk tenni. Jelenleg ketten vagyunk cégtulajdonosok, de hosszú távon szeretném, ha a kollégáim közül többüknek tulajdonrésze lenne. Ez a zrt. formában egyébként gyorsabban megvalósítható, mint egy kft. esetében.

– Hogyan bővíthető a cégek köre?

– Öt tanácsadónknak elsősorban ez a feladata. Nem titok, hogy mi is válogatunk, a gazdaság legkülönbözőbb területeiről a legjobb cégeket célozzuk meg.

– Mondhatom, hogy az MVÜK a milliárdosok klubja?

– Mi nem hívjuk így magunkat, hiszen vannak közöttünk kisebb árbevételű vállalkozások, amelyek szintén profin működnek. A tagok összárbevétele nem mellékesen meghaladja az évi 1000 milliárd forintot.

– Azt viszont olvastam, hogy Önöket elit klubnak nevezik. Magyarországon nem taszít az elit szó?

– Nem használjuk az elit kifejezést, ez egy prémium vezetői klubrendszer. Módszertanunk szerint ugyanis mi kizárólag vezetőknek és tulajdonosoknak tartunk rendezvényeket. Minden héten van legalább egy alkalom, egy évben nagyjából 50 találkozót szervezünk. Valamennyi rendezvényünket reggel 9 és 12 között tartjuk, melyet bár üzleti reggelinek nevezünk, de ez a „reggeli” valójában több lépcsős kapcsolatépítés. Három órán át dolgozunk, majd lehetőség van egy ebéd keretében is folytatni a kapcsolatépítést, immár kötetlenebb formában.

– Ezek szerint tévhit, hogy a vezetőknek délelőtt nincs idejük klubéletre.

– Abszolút tévhit, arra van idejük, amit fontosnak tartanak, s mivel mi nagyon komoly tartalmat kínálunk, nem is kérdés, hogy nálunk hasznosan töltik el az idejüket. Évente legalább 800 cég felsővezetői vesznek részt a rendezvényeinken, a klubtagokon kívül ugyanis sok az érdeklődő.

– Az érdeklődő az adott eseményen azonnal klubtag lehet?

– Semmiképp! Amit Ön említ, az nagyon amerikai módszer. Nálunk már ahhoz is egyórás személyes beszélgetésen kell részt venni, hogy valaki egy klubrendezvényen ott lehessen. A cégbevétel nagysága önmagában nem elég a közös munkához, fontos az attitűd. Ha valakit nem tartunk a klubba illőnek, az nem lesz a partnerünk. Előfordult, hogy valakinek visszafizettük az éves díjat, mert néhány rendezvény után úgy értékeltük, hogy nem ebben a körben van a helye, mert az illetőt nem tartottuk eléggé korrektnek, etikusnak. A tagok 80 százaléka viszont évről évre meghosszabbítja a tagságát.

– A rendezvényeiken egy-egy asztalnál különböző ágazatok vezetői ülnek.

– Így van, ez a know-how egyik alapja. A rendezvények általában 40-50 fősek, egy-egy asztalnál profi moderátor vezetésével hatan-nyolcan dolgoznak, majd időről-időre cserélődik az asztaltársaság. A vezetők nem a saját szakmájukból akarnak stratégiai partnert találni. Egy nagy ügyvédi iroda vezetője, egy nagy ipari cég első embere, egy HR tanácsadó vagy egy tréning cég főnöke egymás kapcsolati tőkéjéhez juthat hozzá, ami sokkal többet jelent a számukra a távlati célok elérésében. Semmi értelme nem lenne, ha mondjuk, hat könyvelő ülne egy asztalnál. A szolgáltatásunk azért működik kiválóan, mert a kollégáim tudják, hogy a partnercégek milyen kapcsolatokkal rendelkeznek, és azok átadásában segíteni tudnak.

– A kisebb cégeknek mit tudnak nyújtani?

– Minden negyedévben tartunk összevont rendezvényeket, amelyeken lehetőség nyílik arra, hogy a kisebbek a multik vezetőivel is találkozzanak.

– Van a tagságnak felső létszámhatára?

– A jelenlegi keretek között hatékonyan, minőségi szolgáltatást nyújtva 600-800 céggel, illetve annak vezetőjével lehet együtt dolgozni. Ezért nem célunk a tagság korlátlan növelése. A cél az, hogy prémium minőségű cégek és felső vezetők tartozzanak hozzánk, akik korrektek, fejlődni vágynak, jobbá kívánják tenni a magyar gazdaságot.

– Mindez kicsiben olyasmi is lehetne, mint egy magyar LinkedIn.

– A LinkedIn legnagyobb problémája szerintem az, hogy nincsen meg a közvetlen személyes kapcsolat, pedig e nélkül nincsen jó üzlet. A szlogenünk éppen ezért az, hogy „A komoly üzletek nem cégek, hanem EMBEREK között születnek”.

Szerdahelyi Csaba