Megújította a versenyhivatal az influenszermarketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH a piaci szereplőkkel nyilvánosan egyeztetve felülvizsgálta a 2017 végén publikált influenszermarketinggel kapcsolatos gyakorlati útmutatót, amely így frissült a technológiai fejlődésből fakadó új elvárásokkal, továbbá az utóbbi időszak versenyhivatali és bírósági döntéseinek iránymutatásaival.

A megújított influenszer marketing tájékoztató célja az, hogy a fogyasztók egyértelműen és jól észlelhetően felismerhessék a reklámcélú bejegyzéseket – írták.

Az útmutató továbbra is gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák bemutatásával igyekszik segíteni az influenszerekkel hirdető vállalkozásokat, a közvetítő- és reklámügynökségeket, illetve a véleményvezéreket.

A Gazdasági Versenyhivatal „Tájékoztató az influenszer marketingről” című kiadványa a versenyhatóság oldalán nyilvánosan elérhető.

(Forrás: MTI)