Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ): a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 dokumentum által meghatározott 12 legfontosabb küldőpiacra fókuszálnak, januártól két küldőpiacra, az észak-amerikai és a német területekre neveztek ki országspecialistákat.

A többi piacra várhatóan 2018 áprilisáig neveznek ki szakembereket, de emellett még idén megkezdődik a fejlődő piacok felmérése is. A nemzetközi országspecialisták a tengerentúlon helyi irodákban dolgoznak majd, míg az európai piacokon Budapestről látják el feladatukat.

A 12 fő küldőpiac:

  • Amerikai Egyesült Államok/Kanada,
  • Ausztria,
  • Csehország,
  • Franciaország,
  • Kína,
  • Lengyelország,
  • Nagy-Britannia,
  • Németország,
  • Olaszország,
  • Oroszország,
  • Spanyolország és
  • Szlovákia.

A kormány tavaly októberben fogadta el a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at. A stratégia célkitűzése, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma országosan elérje az ötvenmilliót, a 2016-os 27 millió 629 ezer után. A stratégia megvalósításához a 2030-ig terjedő időszakban előirányzott fejlesztési források: 574,6 milliárd forint hazai költségvetési forrás és 253,6 milliárd forint uniós fejlesztési forrás.

Orbán Viktor miniszterelnök a Turizmus Summit 2017 konferencián tavaly októberben kijelentette: a stratégiában szereplő célok szerint 2030-ig a turizmus hozzájárulása a GDP-hez a jelenlegi 10-ről 16 százalékra emelkedik, a turizmusban dolgozók száma pedig 364 ezerről 450 ezerre. (MTI)