Az Apple az új kínálatából az óriás iPadhez fűzi a legnagyobb reményt, de a minden korábbinál érzékenyebb iPhone is tarolhat a piacon – legalábbis az amerikai cég szerint.

Az Apple szerdán mutatta be új termékeit az évek óta megszokott show keretében, ezzel véget vetve a hetek óta tartó találgatásoknak és „halálbiztos” információknak, hogy hol tart a fejlesztésben.

Az új iPad a kategóriájában óriási a 12,9 colos (32,8 centiméteres) kijelzőjével. Az iPadbe új A9X processzort építették, ami 1,8-szer gyorsabb az elődjénél. Az üzemidővel mindig küzdöttek, most az akkumulátor tíz óráig dolgozik feltöltés nélkül. Az Apple az újításoktól sokat vár, hiszen tavaly október és idén június között 19 százalékkal csökkent az iPadek eladása.

Az iPad Pro-t novembertől lehet megvásárolni, az Apple-től megszokott árszínvonalon, 799 és 1079 dollár közötti áron. A hozzá tartozó billentyűzet 169, az Apple Ceruza pedig 99 dollárba kerül majd. Az új iPad bár hatalmas, mindössze 76 dekagramm a súlya.

Tim Cook, az Apple főnöke bemutatta az Apple Tv-t, amelynek világszenzációja a szuper távvezérlő, amely nem csak egyszerűbbé teszi az adatbevitelt, hanem vezérlőként is működik a játékoknál. Az Apple régóta hajt a játékok kedvelőire, a tévével most olyanok is elérhetőek lesznek, amelyekkel eddig csak konzolokon lehetett játszani. Az újdonság október végén kerül piacra, 149-199 dolláros áron.

Az új okostelefonok, az iPhone 6S és 6S különlegességét Tim Cook a 3D Touch megoldásban: a kijelző szuper érzékeny, az érintés erejével és hosszával is különböző utasításokat lehet adni. Ezt egyébként részben a hátrányának is tekintik. Mindkét új modell szeptember 25-től lesz megvehető 199-399, illetve 299-499 dolláros áron.