
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése, és alkalmazása érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT).
A GVH Versenykultúra Központja és az ÖRT 2013-ban már írt alá együttműködési megállapodást, az új dokumentum a korábbit váltja fel.
A tájékoztatás szerint a két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében.
A megállapodás alapján a GVH és az ÖRT közös célkitűzéseik megvalósítása érdekében egyeztet a kiemelt, reklámozási gyakorlatot érintő szabályozási, és társadalmi témákról, fórumokat tart, illetve szakmai konzultációkat szervez, hogy segítse a reklám készítésében, közzétételében résztvevő szakemberek munkáját. Közös cél a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása, a valós és igazolható reklámállítások elősegítése.
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hangsúlyozta, a GVH nagy hangsúlyt helyez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolására, a fogyasztók aktív védelmére. Ennek megfelelően nemcsak vizsgálatokat folytat és szigorúan eljár a tilosban járókkal szemben, hanem az előzetes megfelelés – a helyes kereskedelmi gyakorlatok elsajátítása – érdekében számos edukációs ismeretterjesztő anyagot tesz közzé. A megelőzést segítő küldetésük egyik fontos eleme az olyan szakmai szervezetekkel történő együttműködés, mint az ÖRT, amely meghatározó szerepet játszik a reklám-kommunikációs szakma edukációjában – tette hozzá.
Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke rámutatott arra, hogy a reklám a verseny egyik fontos eszköze. Közös céljuk, hogy a lehető legszélesebb körben megvalósuljon az ÖRT hitvallásában is megfogalmazott „Reklám. Tisztán” gondolat – jelezte.
(Forrás: MTI)