Mind a szakmai, mind az üzleti területen kimagasló eredményeket produkált 2017-ben a Mátrai Borvidéken 110 hektár szőlőültetvénnyel büszkélkedő Dubicz Borászat és Szőlőbirtok. A 4 nemzetközi, 8 hazai iparági díj mellett megduplázott kereskedelmi forgalom fémjelzi a cég dinamikus növekedését.

Legjobbnak lenni a legjobbak között – egy borászat számára is megkülönböztetett fontossággal bír a nemzetközi és hazai versenyeken való sikeres szereplés. Tavaly bőven jutott elismerés a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára: aranyérem a bordeaux-i Challenge International du Vin borversenyen, ezüstérem a világ legnagyobb boripari kiállításáról Düsseldorfból és a Les Grands Concours du monde-ról, Strasbourgból.

A magyarországi megmérettetések is jobbára a legmagasabb szintű elismeréseket hozták a Dubicz boroknak. A sorból kiemelkedik a “Top100 magyar bor” és a “Top10 magyar újbor” listára történt beválogatás.

A minőségi termékek előállításával párhuzamosan zajlott az értékesítési csatorna bővítése: 2017-től a Borháló szaküzleteiben, illetve a Spar- és Müller áruházláncok polcain is elérhetők a Dubicz borok.

Ennek köszönhetően 2016-hoz képest duplájára nőtt a cég kereskedelmi forgalma. Az értékesítés 30 százalékát a prémium kategóriába tartozó borok teszik ki.

A borászat hosszú távú stratégiájának részeként nyílt meg a Dubicz.hu oldalon elérhető webshop, melytől a felsőbb kategóriás termékek eladásának további térnyerését várja a menedzsment.

“A 2017-es év ismét remek minőségű és a borkészítés volumenének fokozásához elegendő mennyiségű szőlővel ajándékozott meg minket. Szerencsésen átvészeltük a szeszélyes időjárás támasztotta kihívásokat, a januári, áprilisi fagyokat és a májusi jégesőket, valamint a szüretelés rugalmas ütemezésével megelőztük, hogy a nyáron tapasztalt szokatlan hőség kárt tegyen a termésben” – tekint vissza az elmúlt esztendőre Dunai Ágnes.

A borászat ügyvezetője a jövővel kapcsolatosan elárulta: A Mátrai Borvidék borászataival összefogva a Dubicz komoly erőfeszítéseket tesz a termékfejlesztés területén is, amelynek köszönhetően 2018 márciusában piacra kerül a régió eredetvédett csúcsbora, a Mátra Superior.

Az első sorban a fiatalabb korosztályt célzó márkaépítés szintén szerves részét képezi a cég mindennapjainak. A borászat igyekszik megjelenni a legtöbb tematikus rendezvényen, 2017-ben 29 kiállításon és vásáron találkozhatott a közönség a Dubicz boraival.

A Budavári Palotában megrendezett Budapest Borfesztiválon a borászat standját Áder János köztársasági elnök is megtisztelte látogatásával.

A célcsoport hatékony megszólítására a cég elsősorban a digitális csatornákat használja, Facebook és Instagram felületein heti több alkalommal publikál tartalmakat.

A YouTube-on látható, a Kreatív Magazin Online Video Award versenyén ezüst díjat nyert videója pedig jelenleg 750 ezer megtekintésnél jár.

Ugyancsak tudatos, az értékesítést támogató stratégia húzódik meg a tavaly bevezetett címkesorozat mögött is. Az egyes bortípusok azonosítását megkönnyítő címkéket a Mátra motívumai által ihletett formák díszítik.

“Otthonunk, a Mátra Borvidék hírneve alapos ráncfelvarrásra szorul” – jellemzi az üzleti tevékenységüket erősen befolyásoló állapotot Dunai Bernadett, a borászat marketingért felelős igazgatója.

“A régió fiatal borászai ráébredtek, hogy a napjainkban is jelentéssel bíró régi dicsőség csak szoros összefogással éleszthető újra. Ennek tudatában hívtuk életre a Mátra Open rendezvénysorozatot, amelynek keretében 4 ifjú borász látja vendégül az érdeklődőket és kínál megjelenési fórumot a többi mátrai borászat számára is. 2018 az igazi áttörés éve lesz” – mondja a vezető.

A napokban véglegesítésre kerülő, nagyszabású, több évre szóló együttműködés segíthet számukra bekerülni a legismertebb hazai bormárkák közé.

A KamaraOnline Dunai Bernadettel korábban készített interjúját ITT olvashatja.