Nagyon kis kivétellel szinte egyetlen multinacionális üzletlánc sem tartja fontosnak Marosvásárhelyen, hogy magyarul kellemes húsvétot kívánjon, holott nyereségük csaknem felét a magyar vásárlóiknak köszönhetik.

Nemcsak a nagy multinacionális cégek feledkeztek meg a magyarokról, számos anyaországi és székelyföldi cégtulajdonos sem tartotta fontosnak üzenetét tolmácsolni. Decemberben még számos felirat és kirakati dekoráció hirdette – legtöbb esetben két nyelven – a közelgő karácsonyt – írja a kronika.ro.

A marosvásárhelyi kereskedők zöme teljesen megfeledkezett a húsvétról, magyar vásárlóik köszöntéséről. Van, ahol jelzik a tavasz érkezését, hisz a kirakatban most is ott virítanak a hatalmas márciuskák. A magyarországi vagy helyi magyar tulajdonban lévő üzletek és bankintézmények kirakatai sem különböznek a román vagy török árusok boltjaitól.

A Carrefour, amely soha egyetlen kétnyelvű felirattal sem kedveskedett magyar vásárlóinak, ezúttal is elsiklik az ünnep fölött. Ennél meglepőbb, hogy a kétnyelvűséget (még ha olykor helytelenül is) alkalmazó Lidl sem fordít figyelmet az ünnepre. Az azonos tulajdonosi csoporthoz tartozó Kaufland ellenben már a reklámújságjában – ugyan helytelen magyarsággal – kedveskedni próbál. A szintén aránylag újnak számító Decathlon sportüzletben sem jelzi semmi, hogy a kereszténység egyik legnagyobb ünnepe közeledne.

Ismerve a helyi élelmiszer-üzletlánc politikáját, a kronika.ro szerint nem meglepő, hogy a város mindegyik lakónegyedében jelen lévő Darina sem kíván magyar vásárlóinak kellemes ünnepeket.

Az ellenpéldát a Merkúr szolgálja: nemcsak az e heti termékkatalógusát díszítik hímes tojások és „Kellemes húsvéti ünnepeket!” jókívánság, a székelyföldi áruház vásárlói bárányt is nyerhetnek, amennyiben egy szelvény kitöltése után kedvez nekik a szerencse.