Tavaly már a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom négy százalékát adták az interneten vásárolt áruk, a rendszeresen netezők 84 százaléka vett valamit a világhálón.

Tavaly 319 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem nettó forgalma, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és elérte a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből. Az eNet megjegyezte: az évről évre egyre magasabb bázis miatt az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lassult, azonban a következő 3-4 évben is tovább emelkedik a nettó kiskereskedelmi forgalom. A magyarországi e-kereskedők is bővülést várnak a vásárlók számában és a mobileszközről történő internetes vásárlás arányában is.

Az összegzés szerint tavaly a rendszeresen internetezők 84 százaléka vásárolt online magyarországi webáruházból és 35 százalékuk külföldi webshopokból is, ezzel négy százalékkal növekedett az online vásárlók száma 2015-ben, a külföldről is rendelőké pedig 14 százalékkal nőtt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.

A felmérés rámutatott arra is, hogy 2014-ben a vásárlók átlagosan még csak tíízezer forintot költöttek egyszerre, tavaly ez az érték már 11 400 forint volt. Az online vásárlók pedig jellemzően még mindig készpénzzel fizettek 2015-ben, túlnyomórészt futárszolgálatos kiszállítást választva, a megrendelések összértékének 42 százalékát így kézbesítették. (MTI)