Megnyílt az arab térség vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása a Gulfood 2021; a február 21-25. között Dubajban zajló rendezvényen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot.

Fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a magyar cégek körét.

Dubajban a járványügyi helyzet kockázati tényezőit figyelembe véve, szigorú biztonsági intézkedésekkel nyitották meg a szakmai vásárt, az ötnapos rendezvényen mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból.

Az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint versenyeket is rendeznek. Példaként említették, hogy a Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert, a túróhelyettesítő termékükért a „Leginnovatívabb tejtermék” elismeréssel jutalmazták a céget.

A Gulfood nemcsak a folyamatosan növekvő emirátusi piacra, hanem az egész közel-keleti és ázsiai térségre is kijutási lehetőséget teremthet. Ezért az AMC célja, hogy minél több magyarországi élelmiszergyártó cég számára biztosítson exportfejlesztési lehetőséget a nemzetközi szakkiállításokon, ahol a hazai cégek bemutatkozhatnak az arab térség importőrei előtt.

(Forrás: MTI, fotó: Gulfood)