A világon elsőként a magyarországi MasterGood baktalórántházi broilertelepe nyerte el a McDonald’s csirkehús-beszállítói között a fenntarthatósági szempontok alapján legkiválóbb termelőknek adott mintagazdaság minősítést.

Cselényi Tibor, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. minőségbiztosítási vezetője a sajtótájékoztatón elmondta: a McDonald’s Mintagazdaság (Flagship Farm) programot a McDonald’s azért hozta létre, hogy a legjobb fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok kiemelésével, bemutatásával és megosztásával a gyakorlatok alkalmazását ösztönözze a saját hálózatán belül, és azon túl is. 

Horváth Ágnes, a McDonald’s ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a cég a múlt évben 23,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A Mcdonald’s 89 üzletet számláló  teljes  magyarországi hálózata – beleértve a franchise alapon működő üzleteket is –  mind 10 százalékosnál nagyobb  forgalomnövekedést ért el a múlt évben 2014-hez viszonyítva. 

Bárány Péter, a MasterGood csoporthoz tartozó Baromfi-COOP Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a mintagazdaság címet elnyerő telepet zöldmezős beruházásként 1,2 milliárd forintból hozták létre. A MasterGood csoport tavalyi árbevétele elérte a 45,3 milliárd forintot,  szemben az előző évi 43 milliárd forinttal. Az idén pedig csoportszinten mintegy 48 milliárd forint konszolidált árbevételt terveztek – mondta Bárány Péter.

A McDonald’s és az észak-kelet magyarországi MasterGood csoport együttműködése azért példaértékű, mert szerencsésen ötvözi a perspektivikus üzleti elgondolást, a legkorszerűbb termelési technológiákat és a fenntarthatóság szempontját – fogalmazott Bognár Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

A KSH adatai alapján ismertette, a baromfiágazat kibocsátása 2015-ben 326,7 milliárd forint volt, a teljes mezőgazdasági kibocsátás 13,3 százaléka. A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, baromfihúsból saját szükségleténél 70 százalékkal többet termel az ország – mondta. (MTI)