Az új televízió előfizetést kötők átlagosan 52 csatornára fizetnek be, melyek közül átlagosan hat már HD minőségben fogható. Bár az ügyfelek negyede még a hármas szolgáltatáscsomagokat (televízió-internet-telefon) keresi, a legtöbben már csak internetre fizetnek elő.

A magyarországi távközlési szolgálatók ügyfeleinek 52 százaléka nem fizet többet, mint a havi előfizetési díja, ugyanakkor 34 százalékuk számára az egyéb költségek több mint 10 százalékos plusz kiadást jelentenek – derül ki a Netrisk.hu elemzéséből. A cég három hónapja bővítette kínálatát a távközlési szolgáltatások összehasonlítását és megrendelését lehetővé tevő kalkulátorral (Telenet.hu), amellyel több mint 50 szolgáltató televíziós, internetes és telefonszolgáltatási ajánlatait lehet összevetni. Az elmúlt negyedév kalkulálásai és kötései alapján készített összeállításból kiderül, hogy a havi előfizetési díjon felül számos egyéb költség terhelheti az ügyfeleket: találkozhatunk modembérleti díjjal, szerelési díjjal, különböző eszközök (antenna, set-top box stb.) díjával, vagy éppen egyszeri belépési díjjal is.

Az eddigi adatok azt mutatják, hogy a legtöbben önálló internet-előfizetésekre adnak megrendelést, melyek átlagdíja az elmúlt negyedévben havi 5500 forint volt. A legtöbben (41 százalék) a 10-19 Mbps maximális letöltési sebességű sávszélesség mellett tették le voksukat (ebben az adott területen szolgáltató cég infrastrukturális adottságai mellett valószínűleg az ügyfelek költségtakarékossági törekvései is tükröződnek), ugyanakkor a szerződések 15 százaléka legalább 50 Mbps sávszélességre vonatkozik. Sokan szemezgettek a csomagban kínált szolgáltatások közül is, a leadott vásárlói igények 25 százaléka ebből a körből került ki. Ezek zömmel televízió-internet-telefon hármas szolgáltatáscsomagok (3-Play), amelyeket 7100 forintos átlagos havidíj mellett vettek igénybe az ügyfelek.

A hazai előfizetők egyértelműen kedvelik a széles tévécsatorna-választékot. A megrendelt televíziós előfizetések átlagos csatornaszáma 52 volt, amelyből az ismeretterjesztő csatornák 9, míg a sportcsatornák 7 helyet foglaltak el. HD minőségben is nézhető csatorna átlagosan 6 volt ezekben a csomagokban. Ma már egyre népszerűbbek a  korszerű, számos plusz szolgáltatást is nyújtó, igaz, valamivel drágább digitális szolgáltatást kínáló cégek ajánlatait: a Telenet.hu elmúlt negyedévi televíziós előfizetéseinek több mint 90 százaléka már ilyen szolgáltatás volt. Ez nem meglepő, hiszen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2015-ös adatai szerint már csak a háztartások 24 százalékában van analóg kábeltévé, szemben a két évvel korábbi 44 százalékkal – mondja Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. 

A vezetékes telefont a mobilszolgáltatások elterjedését követően sokan temették már, de még ma is megtalálható a háztartások 46 százalékában, ami az elmúlt öt évben mindössze öt százalékpontos csökkenést jelent. A fennmaradó arányszám oka, hogy ezt a szolgáltatást a csomagban értékesített 3-Play elemei között gyakorlatilag ingyen, maximum néhány száz forintos előfizetési díj mellett lehet elérni, és mobilhálózatba történő hívás esetén is kedvező díjakat kínál. Az elmúlt negyedév megrendeléseiben szereplő átlagos belföldi mobil percdíjak csúcsidőben is mindössze 16 forintot tettek ki a Telenet.hu adatai szerint.