A magyar gazdaságnak szüksége van olyan hazai cégekre, amelyek külföldön is megállják a helyüket, és nemzetközileg is elismert márkát, magyar brandet képviselnek.

Varga Mihály pénzügyminiszter a Szamos Marcipán Kft. kapacitásbővítő fejlesztésének bejelentésekor Pilisvörösváron fejtette ki: a Made in Hungary kifejezésnek akkora rangot kell szerezni, hogy az önmagában biztosíték legyen a piac számára, ebből ugyanis minden magyar cég, így a teljes nemzetgazdaság is profitálhat.

A Nagyvállalati Beruházási Támogatással a kormány azokat a vállalatokat segíti, amelyektől tartósan jó teljesítmény várható. Mint Varga Mihály fogalmazott: a magyar gazdaság fejlődésével párhuzamosan egyre több olyan nagyvállalatunk van, amelyek gyors ütemben fejlődnek, csak a Nagyvállalati Beruházási Támogatás keretében – amely már negyedik éve működik – 110 támogatási szerződést kötöttünk meg. Ennek köszönhetően 65 milliárd forintnyi támogatás révén 159 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg és 2300 új munkahely jön létre az országban.

Varga Mihály a magyar brandekről szólva hangsúlyozta: a kormány olyan termékek előállítását kívánja támogatni, amelyek a világ minden pontján Magyarországot, a magyar minőséget jelentik. A Szamos Marcipán Kft. jó úton van efelé, mivel Európában már a legjelentősebb édesipari cégek között jegyzik. A magyar élelmiszergazdaság és ezen belül az édességgyártás fejlődése fontos érdekünk, az egyedi fogyasztói igényeket követő termékek előállításának támogatása ezért is kiemelt cél a kormány számára – tette hozzá.

A kormány 159 millió forintos támogatást nyújt ahhoz, hogy a vállalat három telephelyén – Pilisvörösváron, Karcagon és Fertőszentmiklóson – összesen 332 millió forintos beruházás részeként a legmodernebb technológia bevezetésével még korszerűbbé válhasson a gyártási folyamat.

(Forrás: Pénzügyminisztérium, fotó: Botár Gergely/kormany.hu)