Tavaly újabb országokba és még több áruházba jutottak el az ÁERON extravagáns ruhái – mondja Lászlóffy Vivien a KamaraOnline-nak nyilatkozva. Az ÁERON 26 éves ügyvezetőjét néhány napja a Forbes rangos társaságba választotta be. Vivient erről is kérdeztem.
– Hatalmas siker, hogy a Forbes beválasztotta az európai 30 év alattiak 30-as top csapatába a kereskedelem/e-kereskedelem kategóriában. Gratulálok!
– Köszönöm, nagyon örülök neki, számomra is meglepetés volt. Az európai 30-asok listáját először tavaly állította össze a Forbes. Amerikában eleve nagy figyelmet fordítanak arra, hogy fiatalon, ki, milyen eredményeket ér el. Így még nagyobb megtiszteltetés, hogy rám is gondoltak. Korábban is néztem a listákat, voltak rajta ismerőseim, barátnőim, de különösebben nem foglalkoztam vele, hiszen rengeteg tehetséges fiatal dolgozik. Azt hiszem, részben annak is köszönhetem a figyelmet, mert az ÁERON budapesti központú magyar divatcég, az USA-ban pedig mindig figyelnek a feltörekvő országokra. Tudnak arról is, ha valaki évről évre komolyabb sikereket ér el a szakmájában. Már több mint 15 ország 100-nál is több üzletében vásárolhatók meg a termékeink. Ez mindenképp nagy sztori, s ezek szerint ezt a Forbesnál is értékelték. Londonban már részt is vettem egy ünnepségen, s majd áprilisban Tel-Avivba utazok egy négynapos Forbes-konferenciára, ahol igazi nagyágyúkkal találkozhatunk. A Forbes-hír hallatán egyébként néhány óráig „őrültek háza hangulat” uralkodott nálunk, de ez semmiképp nem befolyásolja a napi munkámat. Rengeteg dologban kell döntenem, az ünneplés közben is erre koncentráltam.
– A 30-as listán voltak szakmabeliek?
– Többen is, kettőjüket ráadásul személyesen ismerem, de annyi ága van már a divatiparnak, hogy képtelenség mindenkiről mindent tudni. Fantasztikus ütemű a fejlődés. Technológiában és ötletekben szerencsére mi sem maradunk le a többiektől a magunk extravagáns irányával.
– Kicsit talán irigykedett is Londonban, hogy mások esetleg jobb feltételek között alkothatnak?
– Egyáltalán nem! Büszke vagyok rá, hogy egy csoportban vagyok ezekkel a kreatív fiatalokkal. Imádok embereket megismerni, és kíváncsi vagyok rá, hogy ők mit, hogyan csinálnak. Engem kimondottan ösztönöz a mások sikere, nagyon sokra tartom a nyitottságot.
– Pedig óriási a verseny a divatszakmában.
– Mindenki a saját területén szeretné magából a legjobbat kihozni és a legszebbet alkotni. Ezt persze versenynek is nevezheti, de mi inkább saját magunkkal kívánunk versenyezni. Egyáltalán nem szégyellünk tanulni, hiszen e nélkül ebben a digitalizálódó divatvilágban nem lehet topon maradni.
– Mikor lesz az ÁERON Zara?
– Az ÁERON biztosan nem akar Zara méretű, kéthetente új kollekcióval jelentkező vállalat lenni! Más kérdés, hogy valamikor kinőhet egy másik márkánk, amelyik mást és más nagyságrendben kíván majd elérni. Erről azonban még korai beszélni, hiszen éppen elég dolgunk van a mostani márkánkkal, ezért a következő években mindenképp ezt fogjuk erősíteni.
– Milyen volt a 2016-os év?
– Nekünk, azt hiszem, hogy kimondottan jól sikerült, bár kemény év volt, főleg azért, mert az elején kicsit óvatosabb volt a piac. Az évkezdés egyébként általában mindig nehezebb, ilyenkor hatalmas, 24 órás hajtásban dolgozunk valamennyien. Márciusig pörögnek a divatbemutatók, bemutatjuk az újdonságainkat, s noha utána is marad a tempó, valahogy mégis jobban lehet gazdálkodni az idővel.
– Az idei tavasz-nyári kollekciójukat mikortól lehet megrendelni?
– Ezekben a napokban fejezzük be a gyártást, február végén pedig kint leszünk vele a piacon.
– A termékeik döntő része, ugye, változatlanul exportra megy?
– Tökéletesen így van, de természetesen Magyarországon is bármi megrendelhető. Azt tapasztalom egyébként, hogy a Forbes-hír után idehaza most nagyobb az érdeklődés, és ez nagyon jó érzés. Nekünk is fontos ugyanis, hogy Magyarországon, Budapesten van a központunk, hiszen mindig azt képviseltük, hogy magyar vállalkozás vagyunk.
– Tavaly sikerült bővíteni azoknak az országoknak a számát, ahol jelen van az ÁERON?
– 2015-höz képest az országok száma is több lett valamennyivel, de azt legalább akkora eredménynek tartom, hogy azokban az országokban, ahol már jelen voltunk, még több áruházban vásárolhatóak a ruháink és kiegészítőink. A növekedési stratégiánk pont erre épül. Jobb eredményt hoz, ha egy adott országban megháromszorozzuk az áruházak számát, mintha új országban egy-egy boltban árusítunk. Japán változatlanul az első helyen áll, ahol már 35 üzletben kínálják a ruháinkat. Majd következik Dél-Korea, Kína és Hongkong, vagyis az ázsiai piac folyamatosan fejlődik. Európában a Benelux-államok és a skandináv országok a legerősebbek a számunkra – nagyon beleillünk a letisztult stílusukba. Erősödött a pozíciónk Németországban, Svájcban és Ausztriában, a tengerentúlon pedig elsősorban az Egyesült Államokban. Fontos a piacszerzésünk az arab világban, például jól fogadtak minket Dubaiban és Libanonban.
– Egészen közel van egy másik nagy piac: az orosz. Ráadásul egyáltalán nem szűk az extravagáns ruhákért is fizetni képes réteg.
– Ez valóban nagy piac, de amennyire nagy, annyira nehezen kiismerhető. Oroszországhoz olyan partner kellene, aki profi módon segítene a feltérképezésben és a kapcsolatépítésben. Egyelőre ilyen partnert, ügynökséget még nem kerestünk.
– Az elmúlt évben bővült a csapat?
– Igen, jelenleg 15 full time munkatársunk van. Ez is mutatja, hogy több a megrendelés, a kollégáknak szinte megduplázódott a feladatuk.
– Mennyire erősek marketingben?
– Nagyon komolyan vesszük a marketinget, és nem csak itthon, hanem a berlini, koppenhágai és New York-i irodánkban is sokat foglalkozunk vele. Természetesen kihasználjuk a lehetőségeket a közösségi médiában. Az Instagram nagyon fontos megjelenési felület, 26 ezer a követőink száma, ők nagyon aktívak, ez jól mérhető a like-okban. A Twitter viszont nem a mi terepünk, mert más a feladata, ezért ezt nem erőltetjük.
– Mit ajánl az idei tavasz-nyárra az ÁERON?
– Azt szeretnénk, ha a ruháink is segítetnének kivinni a hölgyeket a természetbe, hátra hagyva a városi őrületet, a kütyüvilág zajait. A nálunk hagyományos nyári fehér szín mellett most erős, ütős színeket is ajánlunk: például a narancssárgát.
– Az urak kapnak valamit?
– Ebben sem változtunk, az uraknak ugyanis nem kínálunk ruhát, azt meghagyjuk másoknak. Hozzáteszem: egyelőre. Ahogy a társtulajdonos-vezető tervezőnk, Áron Eszter, úgy én is eljátszok időnként a gondolattal, hogy legyenek termékeink a férfiaknak is – nekik azonban még várniuk kell. Egész egyszerűen nem akarunk elaprózódni, mindenkinek adni „valamit”. Nem jó, ha valaki sok mindenre igyekszik koncentrálni, mert az a minőség rovására mehet.
– Többet dolgozik külföldön, mint Magyarországon?
– Átlagosan fele-fele arányra jön ki a hazai és a kinti munka. Az év elején, amikor egymást érik a divathetek, természetesen többet vagyok távol, de itthon szintén rengeteg munkával jár az ügyvezetői poszt. Szerencsére szuper a csapatunk, és van egy profi „jobb kezem”, aki kiválóan helyettesít, amikor külföldön dolgozom. Engem egyáltalán nem zavar az utazás. Bár imádok Budapesten élni, legalább annyira szeretek úton lenni. Ehhez elég régen hozzászoktam, hiszen 18 éves koromig profi teniszezőként hetente jártam a világot.
– Jut még ideje teniszezni?
– Jóval kevesebb, mint amennyit szeretnék. Annyit dolgozom, hogy ebbe a ritmusba nehezen tudom beilleszteni a teniszezést. Nem tudom úgy alakítani az életemet, hogy mondjuk, minden szerdán reggel 8-kor lemenjek a pályára. Azért remélem, hogy nyáron több időm lesz rá. Ma a tenisz kicsit nosztalgia is, amikor tehetem, figyelemmel kísérem a Grand Slam-tornákat, hiszen sok játékossal együtt nőttem fel, együtt jártunk edzésekre és versenyekre. Büszke vagyok rájuk, s olykor találkozom is néhányukkal. A különbség „csak” annyi, hogy ők a sportot választották, én meg 18 évesen az egyetemet, majd utána a biznisz világát.
– Március 1-jén lesz két éve, hogy az ÁERON ügyvezetőjeként dolgozni kezdett. Hol tart a maga által kijelölt úton?
– Büszke vagyok rá, hogy amit két évvel ezelőtt közösen elterveztünk, azt el is értük. Amilyennek két éve elképzeltem a céget, azt mostanra sikerült megvalósítani. Természetesen most is van ezer ötletem és tervem, de nem csak nagyokat álmodni kell tudni, hanem a földön járva tervezni is. A Forbes elismerése azt bizonyítja számomra, hogy jó úton járok – és nem csak én, hanem az egész csapat.
Szerdahelyi Csaba
Fotó: ELLE Hungary